۲ هزار عنوان کتاب توسط بنیاد پژوهش های آستان قدس منتشر شده است

آرام گفت: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مدت ۳۸ سال کار پژوهشی خود، بیش از ۲ هزار عنوان کتاب در ۱۴ میلیون نسخه اثر تولید و به مخاطبان هدف عرضه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، حسن آرام امروز شنبه (21 آبان) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی که در محل تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار شد، به سالگرد این تاسیس سازمان اشاره کرد و گفت:  بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در سال 1363 تاسیس و در مدت  ۳۸ سال کار پژوهشی خود توفیق یافته بیش از ۲ هزار عنوان کتاب را در ۱۴ میلیون نسخه اثر تولید و به مخاطبان هدف عرضه کند.

 

معاون ترویج و اجتماعی سازی بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی با خاطر نشان کردن اینکه رویکرد تولیت آستان قدس رضوی به چاپ و نشر آثار فاخر است، افزود: از همین رو سیاست بنیاد پژوهش‌های اسلامی بر اساس استانداردهای کتاب سال جمهوری اسلامی به مخاطبان عرضه می‌شود.

 

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون 31 عنوان کتاب چاپ اول در موضوعات قرآن، فقه و اصول، کلام و عقاید، تاریخ و سیره معصومین(ع)، سرگذشتنامه‌ها، اخلاق اسلامی، اسلام و آموزش و پرورش، تاریخ و جغرافیا و کلیات منتشر و روانه بازار نشر شده است؛ همچنین 5 عنوان اثر نیز با همکاری دارالحدیث قم، دانشگاه معارف و سازمان کتابخانه‌ها و موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تهیه و تدوین شده است.

 

آرام رویکرد دانشگاه علوم اسلامی رضوی را توجه به پروژه‌های تقاضا محور که منجر به تولید کتاب می شود دانست و افزود: برای انجام این پروژه‌ها کارگروه‌هایی برگزارشده، از همین رو طلاب و دانشجویان می‌توانند بر پایه آن موضوعات خود را انتخاب کرده و در خصوص چاپ آن اقدام ‌کنند.

 

معاون ترویجی و اجتماعی سازی بنیاد پژوهش های اسلامی خاطر نشان کرد: تعداد 220 عنوان کتاب از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی به زبان‌های دیگر تولید شده که با حضور در نمایشگاه‌های مختلف بین‌المللی از جمله قطر، عمان، عراق و... با استقبال بسیار بالای مخاطبان مواجه شده است.

 

وی در ادامه به رونمایی از کتاب های صوتی اشاره کرد و افزود: رونمایی از کتاب های صوتی از دیگر برنامه‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در هفته کتاب و کتاب خوانی خواهد بود.

 

کد خبر 1231603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha