اعتبارات بازآفرینی شهری خراسان جنوبی به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد

قناعت خواستار افزایش اعتبارات بازآفرینی شهری خراسان جنوبی در سال جاری به ۱۰۰ میلیارد تومان شد و گفت: همچنین نرخ سود تسهیلات بانکی نوسازی مسکن در این محلات از ۹ درصد به ۴ درصد کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت عصر امروز شنبه (۲۱ آبان) در ستاد بازآفرینی شهری خراسان جنوبی اظهار کرد: عدم توجه ویژه به محلات هدف بازآفرینی شهری هزینه های سیاسی و مالی فراوانی را ایجاد خواهد کرد.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به توجه دولت سیزدهم برای نوسازی بافت‌های فرسوده و لزوم استفاده از این فرصت در استان، بیان کرد: انتظار است جلسات ستاد بازآفرینی شهری به صورت منظم و ماهانه در استان و شهرستان ها برگزار شود.

 

وی در ادامه افزود: باید برنامه جامع مدیریت بازآفرینی شهری تدوین و مصوب شود تا کارهای خود را براساس این نقشه راه جلو ببریم.

 

قناعت یادآور شد: در سفر اول رئیس جمهور و متمم سفر با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور اعتبارات خوبی در نظر گرفته شد که نویدبخش حرکت موثر و ویژه در بحث بازآفرینی شهری است.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان ضروت توجه ویژه به این استان کم برخوردار در این زمینه، درخواست کرد: اعتبارات بازآفرینی شهری استان در سال جاری به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد و در پیش بینی بودجه ۱۴۰۲ نیز این اعتبار حداقل به ۲۰۰ میلیارد تومان برسد.

 

وی در ادامه خواستار افزایش اعتبار قیر رایگان خراسان جنوبی به ۳۰ میلیارد تومان شد و گفت: همچنین با توجه به اینکه بافت فرسوده استان قدمت بالایی دارد و اکثر واحدهای مسکونی غیرمقاوم و توان مالی مردم پایین است درخواست می شود نرخ سود تسهیلات بانکی نوسازی مسکن در این محلات از ۹ درصد به ۴ درصد کاهش یابد.

 

 

کد خبر 1231613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha