تکمیل پروژه های نهاد کتابخانه های خراسان جنوبی نیازمند ۴۰ میلیارد اعتبار است

حاجی گفت: هم اکنون ۲۰ پروژه عمرانی نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی در حال احداث است که برای تکمیل نیازمند ۴۰ میلیارد اعتبار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمود حاجی بعدازظهر امروز شنبه (۲۱ آبان) در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: در حال حاضر ۸۴ باب کتابخانه در این استان وجود دارد که ۱۱ باب مشارکتی و مابقی مربوط به نهاد کتابخانه‌های عمومی است.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان‌ جنوبی با اشاره به عضویت بیش از ۶۰ هزار نفر در کتابخانه‌های استان، گفت: یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار نسخه کتاب در مخازن کتابخانه‌های استان وجود دارد.

 

وی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۵۱ هزار کتاب در کتابخانه‌های استان به امانت داده شده است که ادبیات، دین و کودک رتبه نخست کتاب‌های امانتی را به خود اختصاص داده است ضمن اینکه از لحاظ عدم برگشت کتاب به کتابخانه با کمترین مشکل مواجه هستیم.

 

حاجی با بیان اینکه امسال تاکنون ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نهاد کتابخانه های عمومی استان اختصاص یافته است، ادامه داد: هم اکنون ۲۰ پروژه عمرانی در حال احداث است که برای تکمیل نیاز به ۴۰ میلیارد اعتبار دارد.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه تامین اعتبار این ۲۰ پروژه در لیست پروژه های نیمه تمام استان از محل اعتبارات سفر دوم رئیس جمهور به استان قرار خواهد گرفت، افزود: از این میزان اعتبار، ۱۵ میلیارد تومان برای کتابخانه مرکزی قاین و ۲۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای ۱۹ پروژه استان پیش بینی شده است.

 

وی در ادامه یکی از خلاهای استان را نبود کتابخانه مرکزی اعلام کرد و افزود: سال قبل زمین این کتابخانه تملک شد و امسال پیگیر اعتبار برای آغاز عملیات اجرایی آن در مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به استان هستیم.

 

حاجی از آغاز عملیات اجرایی یک باب کتابخانه در قالب کتاب‌های خطی و چاپ سنگ در بافت تاریخی شهرستان بشرویه در هفته جاری خبر داد و گفت: جایگزینی مجازات برای برخی از زندانیان در بحث کمک به ساخت کتابخانه و احداث کتابخانه برای نابینایان استان از جمله اقدامات انجام شده است‌.

 

به گفته وی در کتابخانه‌های عمومی استان ۴۰ خدمت برای‌ اقشار مختلف مردم ارائه می‌شود و دسترسی دانشجویان به پایگاه‌های اطلاعاتی کتابخانه‌های استان رایگان است.

کد خبر 1231624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha