۸۷۰ میلیارد تسهیلات بانکی به فرهنگ و هنر اصفهان اختصاص یافت

تمنایی با اشاره به سفر رئیس جمهور به نصف جهان گفت: ۸۷۰ میلیارد تسهیلات بانکی برای اشتغال زایی و حمایت از عرصه فرهنگ و هنر این استان اختصاص یافت.

علی تمنایی در گفتگو خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به حمایت هایی که دولت از فعالین و مراکز فرهنگی و هنری انجام داده اظهار داشت: تسهیلات بانکی اشتغال زایی، حمایتی و بلاعوض ویژه موسسات فرهنگی پیش بینی شده که در حال پرداخت است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: 870 میلیارد تسهیلات بانکی در سفر رئیس جمهور به نصف جهان برای اشتغال زایی و حمایت از عرصه فرهنگ و هنر این استان اختصاص یافت که در قالب پرونده های متقاضیان در حال پرداخت می باشد.

 

وی اضافه کرد: بیش از 30 پرونده برای متقاضیان به منظور دریافت این تسهیلات تشکیل شده که به بانک های عامل معرفی شدند.

 

تمنایی همچنین اختصاص 40 میلیارد ریال برای اشتغال زایی بر اساس برنامه سالانه را از دیگر حمایت های دولت برای حوزه فرهنگ و هنر بیان کرد و اذعان داشت: سرفصل مشاغل خانگی نیز برای این عرصه پیش بینی شده که 129 رشته در استان اصفهان مشمول این حوزه است.

 

وی با بیان اینکه موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی در استان اصفهان فعالیت دارند، تصریح کرد: این مراکز نقش مهمی در اجرای رویدادها و برنامه های این عرصه دارند که دولت سالانه بر اساس برنامه و طرح های پیشنهادی تسهیلاتی به آنان اختصاص می دهد.

 

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، در یکسال گذشته 110 میلیارد ریال به صورت بلاعوض برای طرح های فرهنگی به موسسات تحت نظارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر پروژه های فرهنگی در استان اختصاص یافته است.

 

وی یادآورشد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه مسئولیت های خود ماموریت نظارت، هدایت و حمایت دارد که در این راستا در سطح استان فعالیت می شود و ادارات شهرستانی این سه نقش را ایفا می کنند.

 

کد خبر 1231636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha