۲۲ میلیارد ریال اعتبار برای خرید پنل های خورشیدی عشایر هزینه شد

سرپرست اداره امور عشایری شیروان گفت: ۲۲ میلیارد ریال اعتبار برای خرید ۱۲۱ دستگاه از پنل های خورشیدی عشایر این شهرستان هزینه شد.

قاسم رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: پنل های توزیع شده بین خانوارهای عشایری کوچروی منطقه قشلاقی مراوه تپه بوده که به هر خانوار یک دستگاه توزیع شده و با توجه به اینکه عشایر به شبکه برق دسترسی ندارند توزیع پنل های خورشیدی در دستور کار قرار گرفته که سال گذشته ۱۲۰ دستگاه و سال ۹۷، ۱۳۶ دستگاه بین خانوارهای عشایری توزیع شد.

 

سرپرست اداره امور عشایری شیروان خاطرنشان کرد: در توزیع پنل ها سهم عشایر از پرداخت هزینه ۱۰ درصد معادل ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال و ۹۰ درصد یارانه دولتی بلاعوض است که هزینه هر دستگاه در بازار آزاد، ۱۸۰ میلیون ریال است.

 

رضایی عنوان کرد: تأمین این پنل خورشیدی یکی از مطالبات عشایر شهرستان بوده که تاکنون به خوبی تحقق یافته و تلاش داریم  توزیع آن و سایر خدمت رسانی به عشایر کوچرو همچنان ادامه داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: این پنل ها علاوه بر تأمین روشنایی می‌تواند گوشی‌های تلفن همراه و تبلت دانش آموزان را نیز شارژ کند، سبک بودن و قابل حمل بودن از دیگر ویژگی‌های این دستگاه‌ها است.

 

وی بیان کرد: این پنل ها به وسیله صفحه خورشیدی نور خورشید را جذب و با یک باتری مبدل انرژی خورشید را به انرژی نورانی تبدیل می کنند که می توانند تا سه لامپ هفت وات برق، مصارف شارژ گوشی همراه و چراغ قوه داشته باشد و با توجه به استقبال خوب عشایر شهرستان این طرح همچنان ادامه دارد.

 

سرپرست اداره امور عشایری شیروان اضافه کرد: وجود پنل‌های خورشیدی باعث حفظ محیط زیست می شود،  ترغیب و تشویق عشایر در استفاده از پنل خورشیدی در تخریب جنگل و مصرف چوب در مصارف خانگی نقش بسزایی دارد.

 

عشایر شهرستان شیروان شامل ۱۵ هزار نفر جمعیت با ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

 

 

 

کد خبر 1231679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha