کتاب کلید فهم حقایق و راه رسیدن به ژرفای معارف است

زرهانی سرمایه گذاری برای پرورش نویسندگان نوآور و زمان شناس را از اهم رسالت های متولیان فرهنگ عمومی عنوان کرد.

به گزارش  خبرگزاری شبستان، «سید احمد زرهانی» قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، مطالبی در خصوص ضرورت توجه به کتاب و ترویج کتابخوانی در بین نسل نو را عنوان کرد.

 

قائم مقام ستاد اقامه نماز در ابتدا با بیان این مطلب که همه فرهنگ ها و تمدن ها از افق کتاب طلوع می کنند، گفت: کتاب کلید فهم حقایق و راه رسیدن به ژرفای معارف است. اگر قلم و کتاب در جامعه ای کم بها شود ابرهای تیره جهالت بر ضمیرها سایه می افکند و اسباب لغزش و انحطاط اخلاقی فراهم می آید.

 

زرهانی افزود: بعثت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله با بخوان آغاز شده است علم از راه تالیف و تحقیق و تعلیم منتشر می شود و کتاب مجرای انتشار نور علم به شمار می آید. همه جهان آفرینش کتاب تکوین است و در آن آیات چشم نوازی مشاهده می شود خواندن کتاب آفرینش مثل قرائت کتاب آسمانی حکمت آفرین و دانش افزاست.

 

وی تصریح کرد: با قلم و کتاب و علم می توان از کمند رذائل گریخت و در بهشت فضائل زیست ره آورد سترگ پیامبران کتاب است.

 

این مقام مسئول در ادامه تاکید کرد: در عصر جدید رسانه های دیجیتال تا حدودی جای کتاب را گرفته اند. هرچند از این ابزار هم می توان برای نشر معارف استفاده کرد ولی چیزی از عظمت و کار آمدی کتاب نباید کم شود. از این رو ترویج کتابخوانی بالاخص در دوره کودکی و نوجوانی حائز اهمیت است. در هر خانه و مدرسه و مسجدی باید یک کتابخانه فعال دایر باشد.

 

سید احمد نویسندگان نوآور و زمان شناس از اهم رسالت های متولیان فرهنگ عمومی است.

 

وی یادآور شد: ستاد اقامه نماز در سه دهه اخیر به کمک مولفان و محققان صدها جلد کتاب منتشر کرده است. معرفی این کتب به آینده سازان از کارهای مفید در هفته کتاب است و تشریک مساعی آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز برای دسترسی آسان و ارزان نسل نو به این کتاب ها در خور تحسین است.

 

قائم مقام ستاد اقامه نماز در پایان ضمن تشویق نوباوگان اهل قلم به نوشتن و ضرورت حمایت از نشر آثار آنها توسط نهادهای فرهنگی گت: از همکاران در ستاد اقامه نماز درخواست می شود با کمک مرکز تخصصی نماز و انتشارات ستاد و ارشاد اسلامی در هفته کتاب اسباب انس و آشنایی دانش آموزان و دانشجویان را با کتب و معارف نماز فراهم کنند.

 

 

 

 

کد خبر 1231721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha