ضرورت توجه به جذب و کمیت حوزه های علمیه

آیت الله عبادی گفت: در جهت جذب نیرو و کمیت حوزه های علمیه باید اقدامات حساب شده انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح امروز یکشنبه (۲۲ آبان) در دیدار با مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور اظهار کرد: امروز حوزه های علمیه از سویی ضرورت اجتناب ناپذیری است و از سویی با وجود انواع مشکلات باید بیش از جان خود از حوزه ها حفاظت کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: آنچه در صحنه تاریخ و میدانی امروز صورت می گیرد اتفاقی نیست بلکه طرح و برنامه دشمن است که البته از ۲۰۰ سال قبل که پای استعمار به کشورهای اسلامی باز شد و قبل از آن در جنگ های صلیبی، طرح و برنامه آنها نابودی اسلام و مسلمین و از میان بردن علمای دین است و این قضیه بعد از فتوای مشهور میرزای شیرازی بزرگ تشدید شده است.

 

وی ادامه داد: بعد از تجزیه کشورهای اسلامی حضور مستقیم بیگانه که از جمله در خود ایران همه امور در دست استعمارگر پیر انگلیس بود و جریان رضاخان معتاد و بی سواد برای از بین بردن اسلام که مخصوص درب حوزه های عملیه را بست و با از بین بردن اوقاف و همچنین مانع تبلیغات دینی و برگزاری جلسات عزاداری امام حسین(ع) می شد. اینها همه طرح و برنامه دشمن است که به آن عمل شده است.

 

آیت الله عبادی عنوان کرد: طرح های بسیار خطرناک سیاسی و فرهنگی در زمان پسر بدتر از خودش می رفت که تیر خلاص بر اسلام و حوزه های عملیه بزند اما خداوند نگذاشت.

 

به گفته وی اگر این انقلاب اسلامی نبود همه چیز از بین رفته بود اما امروز بحث بازسازی است بر حسب نیاز؛ شما در داخل کشور هم که حساب کنید انواع رشته های مختلف دانشگاهی بر اساس نیاز مردم وجود دارد و در این زمینه نیرو هم زیاد است اما برای تحصیلات حوزوی با کمبود نیرو مواجه هستیم.

 

امام جمعه بیرجند گفت: به دلیل کمبود نیرو هنوز برخی از مساجد و نهادها امام جماعت ندارند.

 

وی با تأکید بر رسیدگی و توجه به وضعیت معیشتی طلبه ها، تصریح کرد: البته این باید به گونه ای باشد که در عین حال که حداکثر همکاری در این زمینه انجام می شود اما روحیه طلبه رفاه طلبی نشود و از جامعه و تحمل مشکلات که جنبه های کیفی قضیه است، باز نماند.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: هم در جهت تأمین انواع نیازهای مادی طلبه ها باید سعی شود و هم باید به گونه ای باشد که به عنوان یک انسان بی تفاوت، غیر دردمند و دور از نیازهای جامعه قرار نگیرند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در سال‌های اخیر به دلایلی و حواشی، جذب طلبه در حوزه های علمیه کم بوده است و باید در دولت سیزدهم اقدامات مناسبی شود که البته تنها مسائل مادی نیست بلکه مسائل عقیدتی، روانی و ایمان خالص مطرح است.

 

وی افزود: در جهت جذب نیرو و کمیت حوزه های علمیه باید اقدامات حساب شده انجام شود.

 

 

کد خبر 1231784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha