سلامت دانش‌آموزان مستلزم توسعه تعامل بین بخشی است

محمدی گفت: ارتقاء برنامه‌های سلامت و تندرستی دانش‌آموزان و مدارس با نیازهای ویژه مستلزم توسعه تعامل بین بخشی دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استثنایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، طالب محمدی پیش از ظهر یکشنبه 22 آبانماه در جلسه تخصصی ارتقای سلامت دانش‌آموزان و مدارس با نیازهای ویژه که با حضور معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، اظهار داشت: بعد از خانواده، مدرسه مهم‌ترین نقش را در تأمين، حفظ، ارتقاء سطح سلامت جسماني و رواني دانش‌آموزان دارد.

 


رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با تأکید بر گسترس همکاری بین بخشی در جهت ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی، درمانی و حمایتی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه گفت: دو ارگان آموزش و پرورش استثنایی و دانشگاه علوم پزشکی می‌توانند بیشترین همکاری را درارتقای کیفیت تعلیم وتربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه داشته باشند.

 


وی با اشاره به ضرورت تقویت برنامه‌های سلامت دانش‌آموزان با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های بهداشتی و درمانی در ارتقای سلامت، رشد و بالندگی دانش‌آموزان تأثیر بسزایی دارد.

 


رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان، جزو سرمایه‌های اصلی کشور هستند و پرورش آنها از هدف‌های اصلی برنامه‌های توسعه اجتماعی و اقتصادی است، افزود: برنامه‌های ارتقاء سلامت دانش‌آموزان از اثربخش‌ ترین برنامه‌ها وتضمین کننده سلامت نسل حاضر و آینده کشور است.

 


محمدی افزود: امید است با همکاری دو جانبه بسترلازم برای گسترش سلامت همگانی و توانمندسازی معلمان، اولیا و دانش آموزان با فرستادن متخصصین و کارشناسان مراکز بهداشت به مدارس استثنایی فراهم شود.

 


رییس آموزش وپرورش استثنایی استان توزیع بسته های بهداشتی، ارائه خدمات دندانپزشکی و درمانی(بیمارستانی و کلینیکی) رایگان به دانش آموزان با نیازهای ویژه واجرای برنامه‌های سلامت روان را سطوح مشترک کاری آموزش وپرورش استثنایی ودانشگاه علوم عنوان کرد.

 


وی ادامه داد: تأمین سلامت و ارتقای سواد سلامت دانش‌آموزان از اولویت های سند تحول بنیادین آموزش وپرورش می باشد که برای انجام نیازمند همیاری وهمکاری سایر دستگاه‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی است.

کد خبر 1231809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha