اجرای طرح پیک کتاب در کرمان با ارسال ۱۰ هزار جلد به درب منازل

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان از اجرای طرح پیک کتاب در کرمان با ارسال ۱۰ هزار جلد به درب منازل خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، احمد وفایی یکشنبه(۲۲ آبان) در دیدار جمعی از کتابداران با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان؛ با اشاره به شعار هفته کتاب "ما همانیم که می خوانیم" گفت: ۱۳۳ باب کتابخانه عمومی در سطح استان با ۳۷۴ نفر نیروی کارشناس کتابدار، خدمات کتابخانه ای ارائه می دهند.

 

 

مدیرکل  کتابخانه های عمومی استان کرمان با اشاره به اینکه در دوران کرونا دچار مشکلاتی از جمله کاهش اعضا و امانت شدیم به گونه ای که به نصف رسید؛ افزود: در حال حاضر بیش از ۱۲۰ هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی استان هستند‌.

 

 

وی ادامه داد: در نیمه اول سال جاری بیش از ۸۰۰ هزار جلد کتاب از کتابخانه های عمومی استان به امانت رفته و این یعنی به اوضاع خوب روزهای کتابخانه بر می گردیم البته برنامه های متنوع فرهنگی هم در کتابخانه ها اجرا می شود.

 

 

وفایی به فعالیت های انجمنی و نهادی کتابخانه های عمومی اشاره و بیان کرد: ۶۳ انجمن در کتابخانه ها است که سال گذشته ۱۲۰ جلسه با ۵۰۰ مصوبه داشتند و ۸۰ درصد آن اجرایی شده که بستری برای جذب بیشتر عضو است.

 

 

وی از انعقاد ۲۱ تفاهم نامه ملی و استانی در راستای امر کتابخوانی خبر داد و با اشاره به ۳۳ باب کتابخانه مشارکتی در استان اظهار کرد: طرح "پیک کتاب" در حال اجرا است  که در قالب این طرح، امسال ۱۰ هزار جلد کتاب به درب منازل رساندیم و امکانات را برای بهتر شدن اوضاع کتابخوانی بسیج کردیم.



 

وفایی در پایان با اشاره به حدیثی از امام علی علیه السلام مبنی بر اینکه آرامش به دست‌ آمده از کتاب، سلب نشدنی است؛ گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی، دغدغه های بین المللی خود را با کتاب آرام می کرد و تصاویر ایشان هست.

کد خبر 1231814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha