رویکرد مجلس و دولت در بودجه ۱۴۰۲ افزایش اعتبارات کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور باشد

عضو هیئت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در مقابله با ناتوی فرهنگی دشمن گفت: رویکرد مجلس و دولت در بودجه ۱۴۰۲ افزایش اعتبارات کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور باشد.

محمدرضا احمدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد پیوند جوانان، دانش آموزان و نوجوانان با مساجد گفت: جوانان ما جوانانی مسجد دوست و دین مدار هستند. اولین عاملی که باعث می شود پیوند میان جوانان ما با مساجد تقویت شود، خانواده است چرا که فرزندان ما در فضای خانه تربیت می شوند و با رویکرد دینی نسبت به مسایل اعتقادی رغبت نشان می دهند. بعد از محیط خانواده فضای مدرسه است که می تواند پیوند دانش آموزان با مساجد را تقویت کند. متاسفانه در برخی از مساجد حتی نماز جماعت برگزار نمی شود و مکانی را که برای برگزاری نماز جماعت در نظر گرفته اند به دلیل کمبود کلاس به عنوان کلاس درس مورد استفاده قرار می دهند.

 

عضو هیئت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نگاه نظام تعلیم و تربیت به فضاهای دینی همانند مساجد باید مقداری تغییر کند. ما اگر نتوانیم پیوند دانش آموزان با مساجد را تقویت کنیم، قطعا در تمامی امور آسیب خواهیم دید. فضای آموزشی و تربیتی در مدرسه باید به گونه ای باشد که دانش آموزان بعد از فراغت از مدرسه و کلاس درس به سراغ مسجد بروند.

 

وی تاکید کرد: رسانه ها نیز در این رابطه تاثیرگذار هستند. صدا و سیمای باید رویکردی را در برنامه هایش نسبت به مساجد داشته باشد و این رویکرد به گونه ای باشد که گویی همه چیز از مسجد آغاز می شود تا بچه ها نسبت به حضور در مساجد رغبت پیدا کنند.

 

احمدی با تاکید بر نقش سایر دستگها ها و نهادها در این زمینه گفت: در حال حاضر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با امکانات کمی که در اختیار دارند، توانسته اند خدمات خوبی را به دانش آموزان در مساجد ارایه دهند البته این کانون ها گاها به دلیل کمبود بودجه و اعتبارات در اجرای بسیاری از برنامه ها و اهداف شان می مانند. قطعا در بودجه امسال باید مجلس و دولت رویکردش نسبت به تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد نسبت به سال های قبل متفاوت باشد چرا که شرایط جامعه ایجاب می کند که ما با تقویت این کانون ها نسبت به جلوگیری از ناتوی فرهنگی دشمن اقدام کنیم.

 

عضو هیئت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه کانون های فرهنگی و هرنی مساجد با همین امکانات کم برنامه های تفریحی و ترغیبی بسیاری را برای جذب جوانان در مساجد دارند. اولویت ما در حال حاضر باید پیوند جوانان با فضاهای دینی و مذهبی باشد و در این رابطه برای تقویت این نهادها از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

 

کد خبر 1231825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha