افزایش  نگران کننده آمار جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان در انگلیس

سیاست شکست خورده دولت انگلیس در قبال تعریف اسلام هراسی باعث شده است که بیش جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان افزایش داشته است.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: گزارش جدید وزارت کشور انگلیس نشان می دهد که جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان طی ماه های اخیر در این کشور افزایش یافته است و به 42 درصد رسیده است.

 

بر اساس گزارش ها، از بین ماه مارس 2021 تا ماه مارس 2022 میلادی، سه هزار و 459 مورد جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان به ثبت رسیده است.

 

آمارها همچنین نشان می دهد که مسلمانان و به ویژه زنان محجبه، نخستین قربانیان جرایم ناشی از نفرت در انگلیس هستند.

 

افزایش اقدامات نژادپرستانه، تبعیض بر اساس مذهب پس از عقب نشینی دولت بریتانیا از ارائه تعریف رسمی از اسلام هراسی، پس از تعلل در سال (2019) رخ داده است.

 

رسانه های انگلیسی گفتند: «میشل گوو که وزیر دولت مسئول جوامع و روابط بین ‌وزارتی است، در برابر هرگونه ارائه  تعریف رسمی از اسلام‌هراسی ایستاده است و به همین دلیل است که اولین تصمیم او پس از انتصاب به دولت ریشی سوناک، کنار گذاشتن آن بود.

 

گوو یکی از چهره‌های برجسته در حزب فوق‌ محافظه ‌کار و یکی از مخالف ‌ترین افراد با تعریف رسمی اسلام‌هراسی است، همانطور که هفته‌ها پیش، بلافاصله پس از راه ‌اندازی «ماه آگاهی از اسلام‌ هراسی» اعلام کرد که می ‌خواست آن را هدف قرار دهد.

 

شورای مسلمانان بریتانیا با صدور بیانیه‌ ای در این زمینه اعلام کرد: جوامع مسلمان در انگلیس بیش از سه سال شاهد سیاست شکست خورده دولت در قبال تعریف اسلام هراسی بوده اند. آمارهای وزارت کشور به طور مداوم نشان می دهد که بیش از ۴۰ درصد از جرائم ناشی از نفرت، مسلمانان را هدف قرار می دهد. انگلیس سزاوار یک وزیر جوامع است که واقعاً با جوامع مردمی برای مقابله با همه اشکال نفرت تعامل داشته باشد.»

کد خبر 1231838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha