دوره آشنایی با حوزه‌ها و مکاتب حدیثی برگزار می‌شود

دوره آشنایی با حوزه‌ها و مکاتب حدیثی از سوی دانشگاه قرآن و حدیث برگزار می‌شود.

 خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، آشنایی با فعالیت‌های علمی عالمان مسلمان در زمان‌های مختلف در مسیر پاسداری از احادیث اهل بیت(ع) و نشر آن برای دانشجویان و دانش‌آموختگان علوم اسلامی لازم است. معارف اهل بیت(ع) در قالب احادیث به ما رسیده است و احادیث در گذر زمان و در مسیر جغرافیای عالم اسلام فراز و فرود زیادی داشته است و دانایی نسبت به این امر در میزان اعتماد به حدیث و قدر شناسی آن تاثیر به سزایی دارد.

 

واحد آموزش‌های آزاد و همگانی دانشگاه قرآن و حدیث با داشتن مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی از دفتر آموزش عالی وزارت علوم به جهت قرار نداشتن این درس در ضمن بیشتر رشته‌های دانشگاهی علوم اسلامی در صدد است این محتوا را برای داوطلبان به صورت آزاد و در قالب کلاس‌های حضوری و مجازی برخط ارائه کند.

 

هدف از برگزاری این دوره، آشنایی با حوزه‌ها و مراکز حدیثی فعال شیعه و اهل سنت و آگاهی از جریان‌های فکری موافق و مخالف حدیث در میان عالمان در طول تاریخ اسلام و مدرس دورهمحمدرضا سبحانی‌نیا، عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث است.

 

طول دوره ۳۰ ساعت است که طی ۱۵ هفته در روزهای چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود. شروع کلاس‌ها از ۲۵ آبان ۱۴۰۱ است. شیوه برگزاری کلاس‌ها: به صورت حضوری در دانشگاه قرآن و حدیث شهر ری جنب حرم حضرت عبدالعظیم و همزمان به صورت مجازی برخط است که لینک دوره متعاقبا به داوطلبان تقدیم می‌شود.

 

به شرکت کنندگان در صورت قبولی در آزمون پایان دوره، گواهی اتمام دوره تقدیم خواهد شد. شرکت کنندگان محترم جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۵۱۲۹۲۶۱۱ ـ ۰۲۱ شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ با کارشناس آموزش‌های آزاد تماس بگیرند.

 

کد خبر 1231917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha