اختصاص ۱۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال در کردستان

زارعی کوشا از اختصاص یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۶ برای ایجاد اشتغال در استان کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر یکشنبه(22 آبان ماه) در مراسم اهدای 1300 فقره جهیزیه به مددجویان کردستانی با بیان اینکه نهاد کمیته امداد از یادگارهای حضرت امام راحل و صدقات جاریه آن بزرگمرد است، اظهار کرد: این نهاد در مسیر بالندگی حرکت کرده و نقش موثری در رفع محرومیت و عمران آبادانی و به ویژه حوزه اقتصاد و ایجاد اشتغال دارد.

 

استاندار کردستان با اشاره به نقش کمیته امداد کردستان در ایجاد اشتغال افزود: سهم قابل توجهی از اشتغالی که در کردستان ایجاد شده و یا ایجاد می‌شود توسط کمیته امداد کردستان انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه رصد و نظارت دقیق بر اشتغال از ویژگی‌های شغل‌های ایجاد شده در کمیته امداد است، تصریح کرد: هم‌اکنون در موضوع ایجاد اشتغال ظرفیت‌های خوبی از سوی نظام و دولت فراهم شده که باید به نحو احسن مورد استفاده قرار گیرد.

 

استاندار کردستان به اختصاص بیش از یک‌هزار و 800 میلیارد تومان از محل تبصره 16 برای ایجاد اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: برش استانی و سهم هر یک از دستگاه‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال مشخص است.

 

زارعی کوشا یادآور شد: از مدیران و دستگاه‌های متولی حوزه اشتغال انتظار می‌رود در پرداخت این تسهیلات تسهیلگری‌های لازم را انجام دهند تا هرچه زودتر به صورت 100 درصدی شاهد کارسازی آن باشیم.

 

وی با بیان اینکه جوانان جویای کار به ویژه زوج‌های جوان باید از این ظرفیت‌ها و امکانات استفاده کنند، افزود: تلاش خود جوانان برای بهره بردن از ظرفیت‌های موجود در رفع معضل بزرگ بیکاری استان و مهار آن اثرگذار است.

 

استاندار کردستان  اضافه کرد: زمینه بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف تولید، کشاورزی، خدماتی و غیره برای کمک به ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای مردم استان فراهم است.

 

به گفته زارعی کوشا؛ در چند ماه گذشته بیش از 700 میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصریه 18 و 30 میلیارد تومان از  محل اشتغال پایدار روستایی در کردستان پرداخت شده است.

 

کد خبر 1231918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha