رمز ماندگاری انقلاب  نظارت مردمی و مطالبه گری درست از مسئولین است

حجت الاسلام . المسلمین محمدی گفت: رمز ماندگاری انقلاب و حرکت در ریل صحیح نظام، نظارت مردمی و مطالبه گری درست از مسئولین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین حسن محمدی، عصر روز گذشته (۲۲ آبان ماه) در جلسه جمعی از مطالبه گران ارومیه، با تاکید بر لزوم مطالبه گری صحیح اظهار کرد: مطالبه گری اگر از مجرای صحیح و درست و قانونی صورت نگیرد، خلاف واقع را نتیجه خواهد داد؛ هم دشمن می تواند از آن استفاده کند و افرادی که وارد این عرصه شدند به تندروی و یا معامله گری متهم خواهند شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه  افزود: نباید ترس از موقعیت اجتماعی خودمان و یا جایگاه افراد ما را از مطالبه گری صحیح باز دارد و البته باید مراقب باشیم که مطالبه گری به دور از دروغ، تهمت، رسیدن به شهرت و منفعت، سیاسی کاری و حب و بغض های سیاسی باشد و اگر در این امر مقدس به دنبال انتقام های سیاسی و یا معامله گری باشیم هم این واژه مقدس را به ابتذال کشیده ایم و هم مردم را که مهم ترین بازوی مطالبه درست هستند، از دست خواهیم داد.

وی با بیان این که مطالبه گری نیاز به حرکت منسجم جمعی و شبکه سازی دارد اما لازمه اش افتادن در دام دفتر و دستجک نیست، گفت: مطالبه گری با هوچی گری و فریادهای گزینشی متفاوت است و برای مقابله با فساد و کم کاری ها باید در هر مجموعه ای که باشد با رعایت قانون و اخلاق وارد شده و مطالبه کنیم و رسالت یک فرد انقلابی هم همین است.

این مسئول با بیان این که رمز ماندگاری انقلاب و حرکت در ریل صحیح نظام، نظارت مردمی و مطالبه گری درست از مسئولین است، افزود: ما حصل مطالبه گری اصلاح و ارائه راهکار به همراه استمرار درخواست و مطالبه است و اگر بدون این موارد باشد به مخرج مشترک داشتن با دشمن منتهی می شود.

حجت الاسلام محمدی با بیان این که در مطالبه گری باید به مسائل اساسی و مهم پرداخت، تصریح کرد: قطعا مطالبه گری دارای هزینه خواهد بود و نباید از هزینه ها در این راه ترسید، شهدا برای پیروزی و تثبیت و بقای انقلاب جان خود را دادند، و ما برای حفظ آرمان آن ها باید آبرویمان را بدهیم و ارزش دادن آبرو به مراتب از بذل جان بیشتر است.

وی با تصریح بر این که جوانان، طلاب و دانشجویان و دلسوزان نظام همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند؛ باید از از مسئولان، کار جدی و واقعی مطالبه کنند و آنها را از کار نمایشی بازدارند، گفت: نتیجه مطالبه‌گری صحیح تفکیک ضروریِ آرمانها از عملکردهای ضعیف برخی مدیران است و لذا مطالبه‌گری باید به‌گونه‌ای باشد که هم در بیان صورتِ مسائل و هم در مقام ارائه راه‌حل‌ها، مطالبه گر با دشمن مغرض، مخرج مشترک پیدا نکند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه با بیان این که مطالبه گری نباید فقط به بیان و شعار منحصر شود بلکه به کار میدانی و عملیاتی نیز دارد، افزود: همه ما باید تلاش کنیم تا روحیه مطالبه گری و ادعا داشتن در زمینه های گوناگون را برای نسل جوان کشور تقویت کنیم و باید به گونه ای عمل کنیم که جوان لمس کند که مطالبه او سودمند و ثمربخش است و تشویق به ادامه مسیر بشود.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: بهترین منبع برای روش های مطالبه گری صحیح خط فکری امامین انقلاب است که راه درست را برای ما ترسیم کرده اند و همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند؛ پیگیری، مطالعه ، درباره‌ی مسئله اندیشیدن، راهِ کارِ اجرائی را برای آن جستجو کردن، همراهی و همکاری با مراکز و مسئولین دست اندارکار طرح، فعالیت کردن و بالاخره خود وارد میدان کار شدن، جزء وظایف و تکالیف مطالبه گران است.

کد خبر 1231978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha