بازسازی ساختار فرهنگی کشور رسالت طلاب است

آیت الله عابدینی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند ساختار فرهنگی کشور نیاز به بازسازی انقلابی دارد، این مهم یکی از رسالت‌های طلاب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با جمعی از طلاب نخبه قزوینی مقیم قم که در مؤسسه شهید ثالث شهر قم برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکرم که فرصت شد از نگاه‌ های فرهیختگی شما استفاده کنیم، در این جلسات خستگی‌ های ما به نشاط، امید و روحیه خوب تبدیل می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: بنا را بگذاریم این جلسات ادامه پیدا کند، بنده شوق پیدا می ‌کنم زمانی که چنین جمعی را می ‌بینم، باید به گونه ‌ای باشد که بتوانیم بیشتر از این نگاه‌ های خوب بهره ‌مند شویم، اینها تأثیرات خوبی خواهد داشت و می ‌تواند موتور محرک اقدامات مثبت باشد.

 

 وی عنوان کرد: نظام ‌مند شدن مسئله‌ محوری یکی از دغدغه‌هاست، علامه مطهری آمدند این را بیان کردند اما کسی نیامد آن را به یک سامانه و نظام تبدیل کند که در سیره و روش، حوزه علمیه جریان پیدا کند.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: برای مثال یک طلبه ‌ای بیاید تاریخ بزرگان و علما را از بدو فعالیت فقه و کلام تا امروز نگاه کند تا ببینیم مسئله‌ محوری چقدر مطرح بوده و پیشینه آن تا کجاست.

 

وی تأکید کرد: همچنین علامه امینی تشخیص داد که باید موضوع ولایت امیرالمومنین (ع) را به‌ صورت مسئله‌ ای دنبال کنیم، چقدر خون دل خورد و عمرش را برای این مفهوم گذاشت، مرجعیت و شهرت را زمین گذاشت، امیرالمومنین (ع) هم ایشان را در عالی ‌ترین مراتب در همه افکار و در همه اهل عالم قرار داد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: همچنین امام خمینی (ره) موضوع ولایت ‌فقیه را در عنوان جوانی اجتهادی خود مطرح کردند، آن موقع شاید همه به فکر رساله و شهرت بودند اما امام خمینی (ره) تشخیص دادند که در زمان غیبت آیا ما باید بنشینیم در حاکمیت تماشا کنیم یا رسالت دیگری داریم.

 

وی تأکید کرد: باور این مسئله برای برخی کار دشواری بود، گویا می‌ گفتند این طلبه سواد ندارد که می‌آید از ولایت فقیه حرف می ‌زند اما امام در چنین شرایطی پای مسئله ولایت‌ فقیه ایستادند.

 

آیت الله عابدینی با بیان اینکه طلاب هویت طلبگی خود را حفظ و تثبیت کنند، اظهار کرد: اگر هویت طلبگی در یک نفر تثبیت شد، این فرد در هر فضای کاری که باشد رابطه ‌اش با فقه، تفسیر، قرآن، روایات، فضای علمی حوزه و تحقیق و پژوهش قطع نمی ‌شود، این مسائل برایش نهادینه می ‌شود، اگر ما بتوانیم این را میان طلاب جا بیندازیم اینها برای جاهای دیگر هم می‌تواند مفید باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: طلبه باید هویت طلبگی خود را حفظ کند، طلبه پژوهشگر، حقیقت‌ جو و جدی باید هویت طلبگی ‌اش تثبیت شود، اگر این مهم تحقق پیدا کند این طلبه در هر فضایی که قرار بگیرد، هویت طلبگی دارد و این مهم بسیار ارزشمند است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطر  نشان کرد: امام جمعه اگر توجه نداشته باشد هویت طلبگی‌اش کمرنگ می‌شود، فقط عمامه، عبا و قبا برایش می ‌ماند، او دیگر نمی‌تواند رسالت طلبگی را انجام دهد.

 

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند ساختار فرهنگی کشور نیاز به بازسازی انقلابی دارد، این مهم یکی از رسالت‌های طلاب است، ما هم خوشحال می‌شویم که برای تحقق این معنا در کنار شما باشیم.

 

کد خبر 1232046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha