امسال ۱۰ بیمار کلیوی در استان زنجان پیوند کلیه شدند

طهماسبی با اشاره به اینکه ۱۶۵۰ نفر با کمک مردم و خیرین با پیوند کلیه از چرخه دیالیز خارج شدند، گفت: سال گذشته ۶ بیمار و امسال به ۱۰ بیمار پیوند کلیه انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محمدرضا طهماسبی امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته حمایت از بیماران کلیوی اظهار کرد: از 23 تا 30 آبان به عنوان هفته حمایت از بیماران کلیوی نامگذاری شده است.

 

 

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی با اشاره به سی و هشتمین سالگرد تاسیس این انجمن گفت: در طول این مدت تلاش کردیم تا با کمک خیرین به تناسب افزایش بیماری و شرایط زمان پیش برویم ودفاتر نمایندگی این انجمن و مراکز دیالیز را در 6 شهرستان راه اندازی کنیم.

 


وی ادامه داد: به دلیل عدم‌وجود بیمارستان درشهرستان سلطانیه و دندی امکان ایجاد بخش دیالیز نیست و بیماران دیالیز از این دو شهر به زنجان مراجعه می کنند.

 


طهماسبی یادآور شد: با توجه به افزایش بیماری در قشر جوان که به سبک  زندگی بر می گردد، انجمن تلاش میکند تمام خدمات را به بیماران کلیوی در این مرکز ارائه کند.

 


این مسئول با اشاره به اینکه حمایت خیرین از این انجمن در حوزه خدمات درمانی است، گفت: برای مقابله با شیوع بیماری کلیوی و فشارخون شرایط ایجاب می کند با آموزش و آگاه سازی به سمت پیشگیری از بیماری پیش برویم.

 


وی اضافه کرد: این شرایط با تفاهمنامه ای با آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس برای مروجان و دبیران ایجاد شده است، هر اندازه اطلاع رسانی بیشتر باشد می توانیم بر این بیماری غلبه کنیم. باید به ریشه یابی بیماری بپردازیم و سبک زندگی والگوی تحرک را رواج دهیم.

 

طهماسبی بابیان اینکه تعداد بیماران دیالیزی ورودی در 6 ماهه اول امسال 90 نفر هستند، تصریح کرد: امسال با افزایش 50 درصدی ورودی بیماران نسبت به سال  گذشته مواجه هستیم و اگر بتوانیم دیدگاه خیرین را به سمت این موضوع توجه دهیم این افراد را از چرخه دیالیز کم کنیم.

 


وی گفت: 2100 بیمار تحت حمایت انجمن هستند که 430 نفر در سه مرکز و  6 شهرستان دارای بیمارستان از خدمات دیالیز استفاده می کنند.

 


به گفته طهماسبی، 1650 نفر با کمک مردم و خیرین با پیوند کلیه از چرخه دیالیز خارج شدند، همچنین سال گذشته 6 بیمار پیوند شدند، ولی امسال به 10 پیوند رسیدیم.

 


مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان تصریح کرد: نسبت به سال گذشته پرداختی انجمن به بیماران 50 درصد افزایش داشته است سال گذشته 216 میلیون تومان و امسال 320 میلیون تومان در بخش های درمانی، معیشتی، لوازم التحریر و جهیزیه هزینه شده است.

 


وی خاطرنشان کرد: 50 هزار خیر در سطح استان همراه انجمن حمایت از بیماران کلیوی هستند، هر بیمار دیالیزی سالانه 250 میلیون تومان هزینه برای دولت دارد.

کد خبر 1232093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha