شرکت ۲۸ هزار نفر در آزمون های مهارت فنی و حرفه ای همدان/ مهارت آموزی به ۸۹ کودک کار

مختاران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸ هزار و۱۳ نفر در آزمون های مهارت فنی و حرفه ای شرکت کرده اند.

 

وهب مختاران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان همدان گفت: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی و شرایط ایجاد اشتغال مولد از ابتدای سال تاکنون مجوز تاسیس ۵۴ آموزشگاه دراین اداره کل صادر شده است.

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان اظهار داشت : مجوزهای صادر شده در رشته هایی نظیر: طلا و جواهر سازی ، صنایع خودرو،خدمات آموزشی ، الکترونیک و ... می باشد.
 

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان  همدان با بیان اینکه همچنین از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 28 هزار نفر در آزمون های مهارت فنی و حرفه ای شرکت کرده اند، افزود : از این تعداد شرکت کننده،18 هزار و 42 نفر مرد و9 هزار و 971نفر زن بودند.

مهارت آموزی به 89 کودک کار


مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان همچنین گفت: در راستای توانمندسازی کودکان کار و با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، در نیمه نخست سال جاری کلاس‌های آموزشی مهارتی برای 89 کودک خیابانی و کار ارائه شد.


مختاران با بیان اینکه هفت هزار و 543 نفر ساعت، آموزش مهارتی به کودکان خیابانی در همدان به 40 دختر و 49 پسر با هدف توانمندسازی این کودکان به اشتغال و حتی کارآفرینی آنها ارائه شد.


وی تصریح کرد: دوخت سنتی، برق خودرو، برقکاری، قالیبافی، صنایع چرم، خیاطی و رایانه از رشته‌های آموزشی این اداره کل برای کودکان خیابانی است.

 


مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان اظهار کرد: مهارت آموزی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد نقش مؤثر و بی بدیل دارد.

 

گفتنی است، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.

 

کد خبر 1232163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha