اجرای بیش از ۲۰۰ برنامه به مناسبت هفته کتاب در قزوین

موسوی گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بیش از ۲۰۰ برنامه توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، سید علی اکبر موسوی امروز (دوشنبه 23 آبان) در جمع خبرنگاران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بیان کرد: از 24 تا 30 آبان ماه با عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است که شعار امسال هفته کتاب «ما همانیم که می خوانیم» است.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین ادامه داد: هر ساله به مناسبت هفته کتاب برنامه های متعددی برگزار می شود که در سال جاری هم بیش از 200 برنامه با محوریت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی توسط کانون پرورش فکری در استان اجرایی می شود.

 

وی عنوان کرد: هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی مغتنم برای اجرای فعالیت های موثر و آگاهی بخش در حوزه های فرهنگی، هنری و ادبی با رویکرد ایجاد انگیزه و تشویق مخاطبان کانون یعنی کودکان و نوجوانان به انس با کتاب است.

 

موسوی تصریح کرد: برنامه های کانون پرورشی و فعالیت مراکز کانون در مسیر برخورداری جامعه هدف کانون از برنامه های هفته کتاب است که بر این اساس در این هفته برنامه هایی نظیر کارگاه روخوانی کتاب، معرفی کتاب، بحث کتاب، کارگاه های ادبی و هنری، اجرای برنامه های کتاب محور برای دانش آموزان، اجرای طرح پایاپای کتاب، اجرای طرح یاوران کتاب و جشن هفته کتاب برگزار می شود.

 

وی اعلام کرد: برگزاری جلسه نقد و بررسی کتاب، اجرای نمایش با محوریت کتاب و کتابخوانی، برگزاری نشست های ادبی و اهدای کتاب به اعضا و کتابخانه های مدارس در مناطق کم برخوردار استان از  دیگر برنامه های ما در هفته کتاب است.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های ویژه ما در این هفته برگزای نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان است که در برگزاری این نمایشگاه اداره کل آموزش و پرورش، انجمن فرهنگی ناشران استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اتوبوسرانی قزوین مشارکت دارند.

 

وی یادآور شد: این نمایشگاه سه شنبه 24 آبان ماه با حضور مسئولانی استانی در محل مجتمع فرهنگی و هنری کانون استان قزوین افتتاح می شود و علاقمندان به کتاب می توانند از این نمایشگاه بازدید کرده و از تخفیف در خرید کتاب بهره مند شوند.

 

کد خبر 1232175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha