مسئولان جشنواره فیلم رشد به موضوع متاورس توجه کنند

دکتر افشاریان گفت: امید است جشنواره فیلم رشد با توجه به سابقه خوب پژوهش هایی در زمینه فناوری داشته باشد و کارهای دانش بنیان ارایه دهد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، دکتر پروانه افشاریان امروز دوشنبه 23 آبان در نشست خبری پنجاه و دومین جشنواره بین المللی علمی آموزشی و تربیتی فیلم رشد که در سالن اجتماعات شهید رجایی دبیرستان البرز برگزار شد، گفت: مسئله آموزش و تربیت بسیار مهم است و باعث رشد و پیشرفت جامعه می شود. آموزش و تربیت زمینه استفاده بهینه از امکانات جامعه را فراهم می کند.

 

معاون پژوهشی پژوهشگاه رویان با اشاره به شعار پنجاه و دومین جشنواره بین المللی علمی، آموزشی و تربیتی فیلم رشد اظهار داشت: شعار مسئله هویت ساز که برای این دوره از جشنواره فیلم رشد انتخاب شده است، شعار خوبی است و من به خاطر انتخاب این شعار به مسئولان جشنواره تبریک می گویم. باید این مسئله را در قالب فیلم در دروس آموزش و پرورش بگنجانیم، در این صورت نتایج خوبی حائز دانش آموزان و به تبع آن جامعه خواهد شد.

 

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: پیش بینی شده بود که در سال 2030 شبکه های اجتماعی فراگیر می شوند اما این شبکه ها از اواخر 2010 شروع به فعالیت کردند و فعالیت آنها در 2020 به اوج خود رسید. از مسئولان جشنواره فیلم فجر تقاضا دارم به مسئله متاورس که مسئله مهمی است، توجه کنند. کرونا علی رغم اینکه مهمان ناخوانده بود و صدماتی وارد کرد، زیرساخت هایی نیز برای اتفاقات ایجاد کرد، اتفاقاتی که شاید اگر کرونا نبود 10 سال دیگر رقم می خورد.

 

دکتر افشاریان تصریح کرد: امیدوارم جشنواره فیلم رشد با توجه به سابقه خوبی که دارد، بتواند پژوهش هایی در زمینه فناوری داشته باشد و کارهای دانش بنیان ارایه دهد.

 

معاون پژوهشی پژوهشگاه رویان با بیان اینکه تمام برنامه ریزی ها باید از سطح دانش آموزی شروع شود، عنوان کرد: ما یک اتوبوس را تبدیل به آزمایشگاه سلول های بنیادی کردیم که به مدارس رود و دانش آموزان با اصول اولیه سلول های بنیادی آشنا شوند. یک سری برنامه نیز داریم که مبحث سلول های بنیادی را برای همه معرفی کنیم و یک سری بازدیدها در نظر گرفتیم که دانش آموزان بتوانند با حوزه سلول های بنیادی آشنا شوند.

 

گفتنی است، در این نشست از پوستر پنجاهمین دوره جشنواره بین المللی علمی، آموزشی و تربیتی فیلم رشد با حضور حجت الاسلام علی لطیفی معاون وزیر آموزش و پرورش، صادق یزدانی دبیر این دوره از جشنواره و دکتر پروانه افشاریان معاون پژوهشی پژهشگاه رویان رونمایی شد.

کد خبر 1232184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha