مبلغین باید روایات مبنی بر امر به تفقه را بیان کنند

حجت الاسلام مروی گفت: وظیفه مبلغین و طلاب، امروزه بسیار سنگین است، چرا که باید مردم را دین شناس کنند و روایاتی را که امر به تفقه در دین دارد برای مردم بیان نمایند، تا مردم بتوانند به آن عمل کرده و سرمشق زندگی خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، حجت الاسلام احمد مروی امروز دوشنبه (۲۳ آبان) در ابتدای درس خارج فقه که با موضوع احتکار در مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد برگزار می شود، در خصوص فرقه ها و جریان های انحرافی گفت: انگلیسی‌ها در خَلق فرقه های جدید بسیار مجرب هستند و در هر گوشه‌ای از دنیا که اختلاف و درگیری ایجاد شده باشد انگلیس در پشت آن قرار دارد و ابن‌تیمیه خبیث که منبع فکری وهابیت است توسط انگلیسی ها کشف شد.

 

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: ابن تیمیه فردی بود که علمای اهل سنت او را لعن و طرد کردند، حتی افکار او را ضد اسلامی و منحرف می دانستند، اما انگلیس از درون چنین فرد مطرودی وهابیت را ایجاد و از درون وهابیت، طالبان، داعش و جریانات وحشی آدم کشی را که ظاهر مسلمانی دارند اما هیچ دانایی از دین ندارند، به وجود آورد.

 

وی با بیان اینکه امروز مصیبت اسلام این است که گرفتار مسلمانانی جاهل، نادان، متعصب و احساساتی شده که از ریختن خون دیگر انسان ها هیچ منعی ندارند بلکه لذت هم می‌برند و آن را موجب کمال خود می‌دانند، گفت: در کدام یک از آیات قرآن و دستورات پیامبر(ص) آمده است که اگر کسی مخالف با عقاید چنین افرادی باشد کشتن او واجب است که آن ها به راحتی افراد بی‌گناه و مظلوم را به بدترین شکل ممکن به شهادت می‌رسانند.

 

حجت الاسلام مروی در ادامه با اشاره به اعترافات قاتل شهیدان اصلانی و دارایی که در ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی به شهادت رسیدند گفت: این جنایتکار تا آخرین لحظات ابراز پشیمانی نکرد بلکه به شهادت رساندن این شهیدان را وظیفه خود می‌دانست و کشته شدن خود را نهایت سعادت عنوان می‌کرد.

 

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که فرمودند: «اعمال را در روز قیامت بر اساس کثرت و تکرار نمی‌سنجند بلکه بر اساس معرفت صاحب این اعمال سنجیده می‌شود»، افزود: دو رکعت نماز با معرفت میلیون‌ها برابر بر نماز بی معرفت ترجیح دارد، نه مثل خوارج که سجده ها و رکوع‌های طولانی داشتند و زانوها و پیشانی‌ آنها به حدی پینه بسته بود که با وسایل بُرنده از بدن جدا می کردند.

 

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: وظیفه مبلغین و طلاب، امروزه بسیار سنگین است، چرا که باید مردم را دین شناس کنند، و تنها به یک سری احساسات و هیجانات بسنده نکنند و روایاتی را که امر به تفقه در دین دارد برای مردم بیان نمایند، تا مردم بتوانند به آن عمل کرده و سرمشق زندگی خود قرار دهند.

کد خبر 1232201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha