مسجدی با نام «شیخ زاید» در اندونزی افتتاح می شود

مسجدی شبیه مسجد شیخ زاید ابوظبی با همان نام و سبک و معماری در اندونزی افتتاح می شودتا مکانی برای ترویج برادری و اعتلای کلمه اسلام تبدیل باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العین الاخباریه، مسجد «شیخ زاید» در شهر سولو اندونزی امروز دوشنبه ( 23 آبان ماه) افتتاح می شود. این مسجد به افتخار رئیس جمهور امارات، شیخ محمد بن زاید آل نهیان، با طراحی مهندسی مشابه مسجد جامع شیخ زاید در ابوظبی ساخته شده است.

 

مسجد شیخ زاید در اندونزی نه تنها از نظر شکل و طرح شبیه مسجد جامع شیخ زاید در ابوظبی است، بلکه مهم ترین وجه تمایز آن این است به ترویج برادری انسانی، اعتلای کلمه اسلام و نشر پیام تمدنی آن در دعوت به همزیستی و بردباری همت کند.

 

بنابراین، مسجد شیخ زاید در اندونزی نه تنها مکان عبادی خواهد بود، بلکه یک مرکز فرهنگی، آموزشی، بشردوستانه و اجتماعی خواهد بود که ارزش‌های اسلامی را ترویج می کند.

 

مسجد شیخ زاید در سولو از نظر معماری شبیه مسجد شیخ زاید است و دارای رنگ سفید خالص و گنبدهای آن نیز بسیار شبیه به مسجد جامع شیخ زاید است.

 

این مسجد همچنین دارای همان طراحی معماری مسجد شیخ زاید با ترکیبی از سبک های هنری، مصالح و تکنیک های مختلف با الهام از چندین سبک مختلف است که بیانگر زیبایی شناسی معماری اسلامی در دوره های مختلف است.

 

در حالی مسجد جامع شیخ زاید در ابوظبی با ظرفیت بیش از 40 هزار نمازگزار در بین ده مسجد بزرگ جهان اسلام قرار دارد که مسجد شیخ زاید بزرگ ترین مسجد شهر سولو و یکی از بزرگ ترین مساجد در اندونزی خواهد بود و  برای بیش از 10 هزار نفر ظرفیت دارد.

 

مسجد شیخ زاید به عنوان مرکزی برای حمایت، فعالیت های اجتماعی و توسعه جامعه خواهد بود و دارای کتابخانه و مدرسه ای برای حفظ قرآن است.

 

سهیل بن محمد فرج فارس المزروعی، وزیر انرژی امارات در سال 2021 میلادی در سفر به اندونزی سنگ بنای این مسجد را گذاشت و بعد از 20 ماه این مسجد تکمیل شد.

کد خبر 1232238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha