اختصاص هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به استان گیلان در حوزه گردشگری

اسحاقی گفت: هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در تبصره ۱۸ به گیلان در حوزه گردشگری اختصاص پیدا کرده است که حتی جذب ۵۰ درصدی آن هم می‌تواند استان را متحول سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، سید محمد اسحاقی امروز (دوشنبه، ۲۳ آبان) در همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد اظهار داشت: گیلان نعمتهای بسیار فراوانی دارد و ما هنوز مواهب آن را نشناخته‌ایم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان معرفی مواهب استان به سرمایه‌گذاران را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: گردشگری پیوست‌هایی دارد و سفرهای اقتصادی، تاریخی، مذهبی و حتی صله رحم ها هم می‌توانند به عنوان سفرهای تفریحی محسوب شوند. 

 

اسحاقی تصریح کرد: بزرگترین و متنوع‌ترین صنعت بعد از صنعت خودروسازی و ساختمان، صنعت گردشگری است و این صنعت در جهان ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است؛ بنابراین بر ما واجب است امیدآفرینی کرده و فرصت‌های گردشگری گیلان را به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم.

 

وی ملی شدن روز صنعت گردشگری را به عنوان یک پیشنهاد مطرح و اذعان کرد:  متاسفانه ما تک محصولی شده‌ایم و تنها چشم به درآمدهای نفتی دوخته‌ایم در حالیکه از مواهب الهی گردشگری خود غافل مانده‌ایم و از آن شناخت درست و دقیقی نداریم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان برقراری رابطه بین دو مقوله رشد اقتصادی و توسعه مالی با صنعت گردشگری را لازم و ضروری دانست و اذعان کرد: صدور مجوزهای بینام از جمله اقدامات خوب ما در استان گیلان بوده است و روند آن همچنان هم ادامه دارد. 

 

اسحاقی از اختصاص منابع تملک بر مبنای رشد اقتصادی هر کدام از شهرستان‌های استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در تبصره ۱۸ به استان گیلان در حوزه گردشگری اخنصاص داده شده که حتی جذب ۵۰ درصدی آن هم می‌تواند استان را متحول سازد.

 

وی عملکرد فرمانداران و شهرداران را در حوزه ارتقا جایگاه گردشگری و جذب فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار تعیین کننده خواند و خاطرنشان کرد: تمام این اقدامات برای این است که بتوانیم برای آینده فرزندانمان نقشه راهی را ترسیم کنیم و مدیران ما هم باید بدانند هیچ وقت بن بستی در کارها وجود ندارد. 

کد خبر 1232301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha