فراهم شدن فرصت اشتراک تجارب کانون های فرهنگی دانشگاه ها در جشنواره ملی «رویش»

کلانتری گفت: دهمین جشنواره ملی «رویش» فرصت و اشتراک تجارب و ایده های کانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشگاه های سراسر کشور را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، عبدالحسین کلانتری، امروز دوشنبه (23 آبان) در آئین افتتاحیه دهمین جشنواره ملی «رویش» که در محل جهاد دانشگاهی شیراز به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد، گفت: دهمین جشنواره ملی «رویش» فرصت و اشتراک تجارب و ایده های کانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشگاه های سراسر کشور را فراهم کرده است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: شیوع کرونا موجب رکود فعالیت فرهنگی دانشگاه ها شد و نتیجه آن هم اوضاعی است که اکنون در کشور شاهد هستیم و اکنون لازم است برای جهش کارهای فرهنگی در دانشگاه ها اقدامات متنوعی انجام دهیم که جشنواره «رویش» اقدام موثری در این حوزه است.

وی اضافه کرد: که جشنواره «رویش» در وحدت دانشگاه ها و تمدن ایرانی اسلامی نقش موثری دارد و کانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشگاه ها محل تجلی توحید و تکثر دانشگاهی و میدان گفتگو در دانشگاه ها هستند.

کلانتری تصریح کرد: این کانون ها به عنوان متن دانشگاه باید مورد توجه قرار بگیرند . فعالیت این کانون ها موجب انسان سازی و تقویت حوزه فرهنگی دانشگاه و به تبع آن جامعه می شود و کنش ها را در جامعه سرعت می بخشد.

وی با تاکید بر لزوم اعتلای فرهنگ دانشگاهی بیان کرد: اعتلای دانشگاه موجب اعتلای سایر کنش ها می شود و پویایی و نشاط دانشگاهی را زیاد می کند و نشاط و مطالبه گری فضای دانشگاه برکاتی هستند که در دانشگاه نمود می یابد.

 

کد خبر 1232309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha