مقالات و تحقیقات دانشجویان به حل مشکلات کشور منتج شود

جلیلی با اشاره به اینکه بهترین عمر دانشجویان در دانشگاه ها در راستای کسب علم و دانش می گذرئد گفت: مقالات و تحقیقات دانشجویی باید عملیاتی و مسائل کشور را حل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سعید جلیلی عصر دوشنبه (۲۳ آبان) در جلسه پرسخ و پاسخ دانشجویی در دانشگاه بیرجند، اظهار داشت: زمانی بود که دشمنان می گفند سیم خادرار را به ایران ندهید اما حالا می ترسند که ایران فلان سلاح پیشرفته را به سایر کشورها بفروشد، این نشان از پیشرفت ایران است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه باید بستر برای حضور فعال دانشجویان مهیا شود، گفت: دانشجویان حداقل در ۶۰ و۷۰ سال گذشته در سربزنگاه‌ها، حرکت هایی نشان داده‌ اند از جمله در دوران دفاع مقدس که بسیار ارزشمند است.

 

جلیلی با تأکید بر اینکه هر دانشگاه ما باید به مثابه یک دولت در سایه عمل کند، افزود: امروز در کشور نیازمند یک گفتمان و دیده‌بانی هستیم که قدم به قدم و سایه به سایه تحولات کشور را رصد کند.

 

وی با اشاه به بحث کرسی های آزاد اندیشی در دهه 80 توسط رهبری، گفت: رهبری معتقد بودند که محافظه کاری قتلگاه انقلاب است لذا دانشجویان و اساتید اگر خطایی را دیدید و به هر دلیلی نسبت به آن محافظه کاری داشتند، به ضرر همه حتی کارگزاران خواهد بود.

 

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: دشمنان به دنبال یک دانشگاه بی تفاوت و منفعل هستند لذا از آنجایی که دانشجو فاقد محافظه کاری و دارای فطرت پاک است، بحث و مطرح کردن مباحث از سوی آنها بسیار ارزشمند است.

 

جلیلی گفت: بهترین عمر دانشجویان در دانشگاه ها در راستای کسب علم و دانش است لذا مقالات و تحقیقات دانشجویی باید عملیاتی و مسائل کشور را حل کند.

 

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال این هستند که نقاط مثبت کشور را بپوشانند و ناامیدی را در جامعه ترویج کنند تا نظام را ناکارآمد جلوه دهند، گفت: دانشجویان باید هوشیار باشند چراکه دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب تمام گزینه‌های روی میز خود از جنگ سخت، ترور، تهدید، فشار اقتصادی، جنگ نرم و رسانه‌ای را علیه ما طراحی کردند.

 

جلیلی ادامه داد: اینکه دشمنان بعد اجرای تمام گزینه‌های روی میز به چاقوکشی، اغتشاشات و فحاشی دلخوش کرده‌اند از روی استیصال است.

 

وی با بیان اینکه دشمن همانند مگسی هست که بر روی زخم ها می نشیند، گفت: استیصال دشمنان به گونه‌ای رسیده که مکران، نخست وزیر فرانسه با یک مجری می‌نشیند و به بحث و گفت و گو می‌پردازند. آیا آنها اولویت مهمتری از این ندارند؟

 

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه دشمنان در حال حاضر به این دلخوش هستند که با چند تا دروغ خود طراحی شده در جنگ نرم به اهدافشان برسند اما غافل از اینکه حتی جنگ نرم هم با اتکای به باورها و اعتقادات و قدرت نرم به پیروزی رسیده است، گفت: دانشجویان باید همت کرده و مشکلات جامعه را التیام دهند و این مهم از جمله کارهای بزرگ ما است تا به پیشرفت کشور کمک کنیم.

 

وی با اشاره به رتبه‌۱۰ یا ۲۰ کشور در دنیا، افزود: در مسیر پیشرفت باید موانع و خطاهای گذشته را شناسایی و در جهت رفع آن اقدام کنیم.

 

جلیلی تصریح کرد: توافق هسته‌ای فاقد نتیجه در دولت قبل باعث شده که بجای رشد هشت درصدی، رشد منفی یک درصد را داشتیم، زمانی خلق پول در جامعه باشد؛ تورم هم ادامه دار خواهد بود که باید این موضوع اصلاح شود.

 

وی با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی شود که چگونه می‌توانیم از وضع موجود به وضع مطلوب برسیم، عنوان کرد: در فضای مجازی چگونه می‌شود به وضع مطلوب برسیم، استفاده فضای مجازی در زمینه‌های مختلف کاربرد دارد اما همین فضای مجازی مشکلات و خطراتی هم دارد و اگر نیاز بود مدتی هم متوقف شود باید بشود.

 

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: فضای مجازی ابزاری مهم در جنگ نرم برای دشمنان اما باید در جهت منافع کشور باشد و اگر صادقانه با مردم صحبت شود آنان بیشترین همراهی را دارند.

 

جلیلی در پایان ضمن دعوت از دانشجویان برای مشخص کردن مسیرشان برای پیشرفت کشور و مطالبه آن، گفت: اگر دچار ضعف هستیم به خاطر روند غلط گذشته است که باید اصلاح شود و دانشگاه می‌تواند پیشگام حرکت آینده کشور باشد.

 

 

 

کد خبر 1232326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha