تجربه آرامش و دانش در کتابخانه مسجد آقانوروز

کتابخانه کانون فرهنگی و هنری آیت الله مظاهری واقع در مسجد آقانوروز تیران برای اعضای این کانون مایه آرامش برای کسب دانش بوده که آنان را به ساحل دانایی می رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان،‌ با گذر از خیابان ها و کوچه های تیران به منطقه تاریخی و قدیمی شهر می رسیم که مسجد قدیمی و بزرگ آن یادآورخاطرات زیاد و تاریخی کهن است و امروز برای جوانان اهل معرفت پایگاه مهم فرهنگی شده که کانون فرهنگی و هنری این مسجد  نسل قدیم و جدید را به هم پیوند زده است.

پای صحبت بزرگترها که می نشینیم از خاطرات دوران های قبل و گذشته تاریخی این مسجد می گویند که عالمان و روحانیون زیادی برای آموزش تقوا و دین و دانش کار کرده و سهم خود را ایفا کرده اند.

همین مسجد امروز هم ملجا آموزش و حرکت های بزرگ فرهنگی با مشارکت جوانان و حمایت بزرگترها شده اما آنچه در صحبت های آدم های دیروز و امروز شنیده می شود، موضوع کتابخانه مسجد است.

 

کتابخانه پرتو هدایت، کتابخانه پایگاه بسیج و کتابخانه کانون فرهنگی و هنری آیت الله مظاهری که برای خیلی ها خاطراتی را در درون خود دارد.

کتابخانه این مرکز فرهنگی و هنری امروز با تجهیز به امکانات و منابع کتاب، توانسته جذابیت خاصی برای اعضا ایجاد کند که مایه آرامش برای کسب دانش بوده که آنان را به ساحل دانایی می رساند.

 

اعضای کانون از این مرکز برای مطالعه درسی و غیر درسی استفاده می کنند و از منابع کتابخانه برای اوقات فراغت خود با امانت گیری کتاب بهره می برند.

گرچه تنوع کتاب های این مرکز کم است اما این موضوع سبب بی انگیزگی نوجوانان نشده بلکه هنوز رونق دارد و البته آنان با اهدا کتاب سعی بر تقویت کتابخانه مسجد خود کرده اند.

رونق کتابخانه مسجد در طول سال

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری آیت الله مظاهری از رونق فعالیت های کتاب و کتابخوانی مسجد می گوید که نوجوانان و جوانان از آن برای مطالعه و امانت گیری کتاب استفاده می کنند.

به گفته «رسول شیرازی» اعضای کانون در فصل امتحانات از محیط سالن مطالعه استفاده کرده و در دیگر روزهای سال برای مطالعه کتاب غیر درسی بهره می برند.

 

وی ادامه داد: شعر، روانشناسی، مذهبی، دینی، درسی، رمان و خانواده از عناوین اصلی کتاب های این کتابخانه است که به صورت چاپی و حتی PDF  عرضه می شود.

ضرورت تقویت کتابخانه کانون های مساجد

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری آیت الله مظاهری با اشاره به اینکه هزار جلد کتاب در کتابخانه این کانون وجود دارد، تصریح کرد: تنوع کتاب ها کم بوده و نیاز به تقویت کتب هستیم.

وی اضافه کرد: مردم مشارکت خوبی در اهدا کتاب دارند اما به اختصاص منابع کتاب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای متولی در این حوزه هستیم.

شیرازی خاطرنشان کرد: تنوع کتاب انگیزه مطالعه را نیز افزایش می دهد ولی اگر به نیازهای امروز جامعه و مخاطب شناسی توجه نکنیم قادر به رونق این بخش نخواهیم بود.

 

مسابقات کتابخوانی و مشارکت خانواده ها

وی با بیان اینکه مسابقات کتابخوانی در طول سال در این کانون برگزار می شود، تصریح کرد: برخی از این مسابقات توسط کانون با معرفی و یا اهدا کتاب خواهد بود و بعضی از آن ها هم بر روی سامانه بچه های مسجد برگزار می شود.

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری آیت الله مظاهری یادآورشد: خانواده ها استقبال خوبی از مسابقات کتابخوانی دارند و هرچقدر این منابع به نیازهای تربیتی و مسائل زندگی مرتبط باشد، استقبال آن بیشتر خواهد بود.

کد خبر 1232333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha