حفظ و حراست از فرهنگ غنی اقوام ایرانی اسلامی اهداف جشنواره موسیقی نواحی/ ۴ گروه موسیقی از گلستان اجرا می کنند

رعیت گفت: یکی از اهداف برگزاری جشنواره موسیقی نواحی، حفظ و حراست از این فرهنگ غنی اقوام ایرانی اسلامی و تقویت و انتقال صحیح آن به نسل آینده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، محمد رعیت شب گذشته (دوشنبه ۲۳ آبان) در حاشیه نخستین شب پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اهداف برگزاری جشنواره موسیقی نواحی، حفظ و حراست از این فرهنگ غنی اقوام ایرانی اسلامی و تقویت و انتقال صحیح آن به نسل آینده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: ایران اسلامی و اقوام آن، از هنرهای فاخر و فرصت های بی نظیری برخوردارند که باید با این گونه برنامه ها و فعالیت ها، نقش خودمان را در حفظ صحیح آن و انتقال صحیح تر آن به نسل های آینده ایفا کنیم.

 

وی ادامه داد: آنچه که فرهنگ عمیق ایران اسلامی را در شاخه های متعدد فرهنگی و هنری به یادگار گذاشته، آنقدر سازنده، پرمحتوا، غنی و عمیق است که اگر مردم با آن بیشتر آگاه شوند قطعا در ساخت یک جامعه آرمانی و تقویت حوزه فرهنگی و فرهنگ اجتماعی موثر خواهد بود.

 

رعیت با بیان اینکه در نخستین شب این جشنواره نمایندگانی از استان های مازندران، کردستان، آذربایجان و کشور افغانستان به اجرای موسیقی پرداختند، گفت: این موسیقی فاخر برآمده از فرهنگ عمیق ایرانی اسلامی تاثیرگذار است و حس زیبا و شادابی را برای مخاطب عرضه می کند.

 

وی افزود: برگزاری جشنواره موسیقی نواحی در گلستان فرصت بی نظیری را برای استان فراهم کرد تا از نزدیک با فرهنگ غنی و هنر فاخر موسیقی اقوام و نواحی آشنا شده و بهره مند شوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به جایگاه موسیقی نواحی در استان، گفت: استان گلستان با توجه به تعدد قومیت ها و ظرفیت هایش یکی از فرصت های بی نظیری را برای خودش ساخته است و مسئولان کشوری و وزرات ارشاد از این فرصت و ظرفیت آگاه هستند و میزبانی دوره پانزدهم را به گلستان سپردند.

 

وی افزود: در این جشنواره، چهار گروه از هنرمندان استان به منظور شناساندن بهتر به اجرای برنامه می پردازند.

 

رعیت با بیان اینکه یکی از برنامه های ما در فصل نوی فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت کامل و تام از گروه های موسیقی سنتی، فاخر، نواحی و مقامی است، گفت: ارشاد از گروه های فاخر و دارای اولویت اجرا که به ارشاد مراجعه کند، حمایت می کند.

 

کد خبر 1232334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha