قدرت و عزت جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهداست

قناعت گفت: قدرت و عزت نفس و زیر بار ذلت نرفتن جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و جانبازی جانبازان حاصل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت شامگاه دوشنبه (۲۳ آبان) در اولین یادواره ۵۳ شهید استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: شهادت اوج تعالی انسان و هنر مردان خداست و اگر خون شهیدان این شجره طیبه رسالت را سیراب نی کرد امروز دیگر اثری از اسلام و مکتب توحید بخش الهی نبود.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از دیدگاه اسلام ناب برترین کامیابی، والاترین مقام، بزرگترین پیروزی، بالاترین امتیاز، برترین سعادت، برترین زیبایی و گرانمایه ترین درجه رسیدن به فیض شهادت است، افزود: شهادت مرگی از راه کشته شدن است که شهید آگاهانه به خاطر هدف مقدسش که در قرآن کریم از آن به فی سبیل الله نامبرده می شود انتخاب می کند.

 

وی با اشاره به اینکه هر مرگی را نمی توان شهادت حساب کرد بلکه باید با کشته شدن همراه دو شرط اساسی آگاهانه بودن و فی سبیل الله باشد، عنوان کرد: شهید سردار دلها می گفت برای اینکه انسان به شهادت برسید مقدمه آن این است که مثل شهید زندگی کند.

 

قناعت در ادامه یکی از دستاوردهای شهادت را اطاعت از ولایت تا پای جان دانست و افزود: در دوران دفاع مقدس وقتی از اسرای ما می خواستند که به آرمان ها و امام راحل توهین کنند اما محکم می ایستادند و شکنجه ها را تحمیل می کردند ولی هیچ توهین و جسارتی انجام  نمی دادند.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خدامحوری در مقابل خودمحوری، ترجیح دادن آخرت بر دنیا، سازش ناپذیری در مقابل دشمنان، زیر بار ذلت نرفتن، آمیختن عقل با عشق از دیگر دستاوردهای شهادت برای انسان ها است، عنوان کرد: عاشق ترین افراد جزو عاقل ترین هستند چون با خدا معامله می کنند و با شهادت برای خود سعادت را رقم می زنند.

 

وی با بیان اینکه قدرت و عزت نفس ایران اسلامی به برکت خون شهدا است، تأکید کرد: هر زمان که جمهوری اسلامی ایران از روی اقتدار با دشمنان مذاکره داشته است، غربی ها به خواری افتادند و ما عزت بدست آوردیم که این عزت نفس و زیر بار ذلت نرفتن، به برکت خون شهدا و جانبازی جانبازان حاصل شده است.

 

قناعت به ایجاد برخی بحران ها و مشکلات برای جمهوری اسلامی ایران توسط دشمنان اشاره کرد و گفت: هرگاه که دشمنان تحریم و مشکلی برای کشور ایجاد کردند، ایران قوی‌تر شد.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برخی اتفاقات اخیر در کشور، خاطر نشان کرد: آیت الله شب زنده دار در درس خارج خود گفت که چند روز قبل با نگرانی زیاد خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و در مورد اغتشاشات و مشکلاتی که دشمنان ایجاد کردند، ابراز نگرانی کردیم، اما مقام معظم رهبری با آرامش خاصی فرمودند که این ها هیچی نیست و اصلا نگران نباشید این نشان دهنده قدرت و حرکت رو به جلوی ایران اسلامی است.

 

قناعت با بیان اینکه دشمنان نفس های آخر خود را می کشند و هر کس به اندازه وسع خود باید به میدان بیایید جهاد تبیین کند، عنوان کرد: قطار جمهوری اسلامی ایران که مقدمه ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است ادامه خواهد داشت و لذا دقت کنیم از این آزمون الهی موفق بیرون بیاییم

 

 

کد خبر 1232343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha