تلاش‌های امام جماعتی که به جنگ آسیب‌های محله رفته است

حجت‌الاسلام ترخان، امام محله دهستان شبان‌کاره ظرفیت مسجد و مسجدی‌ها را در مقابله با آسیب‌های اجتماعی فعال کرده است؛ جلوگیری از طلاق زوجین، ایجاد فرصت ازدواج جوانان، کمک به ترک‌اعتیاد مبتلایان و ارتباط موثر با دانش‌آموزان از فعالیت‌های او است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «حمیدرضا ترخان»، امام محله دهستان شبان‌کاره از توابع شهرستان دشتستانِ استان بوشهر، از امامان جماعتی است که کارکردهای مسجد را ارتقا داده و ظرفیت های مسجد را به میدان مقابله با آسیب های اجتماعی کشانده است.

 

از اقدامات این امام محله که اکنون دوره خارج حوزه را طی می کند، ارائه مشاوره در موضوعات مختلف به عموم مردم است، وی پایان‌نامه سطح سه خود را هم با محوریت مشاوره خانواده نوشته است. با اهتمام وی به مسئله مشاوره خانواده، تا کنون موفق شده از طلاق تعدادی از زوجین که در آستانه جدایی قرار داشتند، جلوگیری کند؛ البته وی به این میزان اکتفا نمی کند بلکه پس از آشتی نیز همراه این زوج ها است تا زندگی بهتری را تجربه کرده و اشتباهات گذشته را تکرار کنند.

 

حجت الاسلام ترخان در مسئله ازدواج نیز فعال است و با تلاش هایی که در بستر مسجد و از طریق آشنا کردن جوانان انجام داده، فرصت آغاز و تجربه زندگی متاهلی را برای آنها فراهم کرده است.

 

 

 

 

با توجه به آنکه عمده آسیب های اجتماعی به کیفیت سبک زندگی ما بازمی گردد، این امام محله فعال، به مسلئه سبک زندگی توجهی ویژه دارد؛ وی در این باره می گوید: در کنار ارائه مشاوره خانواده به مراجعان، دوره های سبک زندگی و مهارت همسرداری هم برگزار و آموزش های لازم به شرکت کنندگان ارائه می شود؛ این دوره ها به ارتقای سبک زندگی و کاهش مشکلات خانوادگی کمکی شایان می کند.

 

امام محله دهستان شبان‌کاره در مبارزه با اعتیاد و کمک به ترک سوءمصرف افراد مبتلا نیز فعال است، البته فقط به ترک آنها بسنده نمی کند در کنار ترک فیزیکی، با ارائه مشاوره به فرد مبتلا کمک می کند با وی با امید و روحیه به جامعه بازگردد؛ وی در این باره می گوید: یکی از جوانان محله درگیر اعتیاد بود، با پیگیری ها و مشاوره های ما موفق به ترک شد، پس از آن ازدواج کرد و خانواده تشکیل داده و اکنون به لطف خدا زندگی خوبی دارد.

 

حجت الاسلام ترخان، پیوند مسجد و مدرسه را نیز با جدیت دنبال می کند و در برنامه های تبلیغی فرهنگی نگاهی ویژه به دانش‌آموزان به عنوان نسلی که آینده متعلق به آنها است، دارد ... چنان که ۱۰ سال است به صورت تخصصی مشغول تبلیغ دانش آموزی است و در مدارس و مساجد برای آن ا جلسات روشنگری و پرسش و پاسخ برگزار می کند. وی سابقه تبلیغ در مناطق عشایری و محروم استان بوشهر را هم دارد و در بین دانش آموزان این مناطق حضور یافته و برنامه های تبلیغ فرهنگی برایشان اجرا می کند.

 

 

 

 

همراهی با نهضت مواسات موردتاکید مقام معظم رهبری، و حمایت از محرومان نیز از وجوه همت امام محله دهستان شبان‌کاره است، وی کمک های خیرانه را از مردم و نهادهای مرتبط جمع‌آوری و با کمک مسجدی ها بین نیازمندان توزیع می کند. این کمک ها و خدمات منشا آثار بسیاری دارد.

کد خبر 1232434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha