کشت گیاهان دارویی در طرح جهش تولید در همدان

شهبازی گفت: برنامه جهش تولید در گیاهان دارویی ۳۷۰۰ هکتار است که تا کنون بیش از ۱۰۰ هکتار گیاهان دارویی در شهرستان های استان کشت شده است.

 

 

حجت الله شهبازی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان همدان گفت: در سال های اخیر کشت وتوسعه گیاهان دارویی با توجه به جایگاه آن در افزایش درآمد خانوارهای روستایی و کمک به وضعیت اقتصادی و معیشت آنها همچنین رویکردهای کلی مبنی بر توسعه صادارات غیرنفتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد: برنامه جهش تولید در گیاهان دارویی 3700 هکتار است که تا کنون بیش از 100 هکتار گیاهان دارویی در شهرستان های استان کشت شدهاست.

 

 وی گفت: این گیاهان شامل موسیر،خاکشیر،خارمریم،زیره،سیاه دانه است.این کشت بصورت قرار دادی و آزاد انجام می شود که در کشاورزی قرار دادی 30 درصد قیمت بذر در ابتدای قرار داد پرداخت میشود بخشی از آن یارانه دولتی دریافت می کند و مابقی در زمان برداشت محصول از کشاورز دریافت می شود .

 

 شهبازی با بیان اینکه تامین بذر انجام شده افزود بیمه گیاهان دارویی به مبلغ 230 هزار تومان برای هر هکتار است که 100 هزار تومان آن یارانه دولتی و 130 هزار تومان را کشاورز پرداخت می کند . برای هر هکتار یک میلیون و 700 هزار تومان خسارت پرداخت می شود.

 

کد خبر 1232449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha