ایجاد زمینه فرهنگی بهترین راه روشن نمودن عنصر هدایت و مسیر الهی در فطرت انسان است

استاد موسوی بلده گفت: خداوند پیامبران و عقل را فرستاده است تا انتخاب نمایند. وظیفه ما نیز این است كه مسیر الهی كه در فطرت انسان است، روشن نماییم و غبارهای موجود در مسیر را بركنار نموده تا مخاطب بتواند مسیر را ببیند.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ استاد «سید محسن موسوی بلده» از اساتید و پیشكسوتان قرآنی كشور و از چهره های شاخص پس از تلاوت آیت الكرسی در خصوص آیات شریفه آن گفت: دین را نباید به اجبار به مردم تحمیل نماییم. بلكه باید زمینه آن را فراهم كنیم تا خودشان آن را بپذیرند. هیچ عقیده و ایده با اجبار و بخشنامه درست نمی شود. بنابراین راه مشخص است و بدین معناست كه در ضمیر همه افراد عنصر هدایت گذاشته شده است.

 

وی در ادامه افزود: فطرت و طبیعت همه انسان ها خداپرستی، خوبی دوستی، حب ایمان وعمل صالح است و خداوند پیامبران و عقل را فرستاده است تا انتخاب نمایند. وظیفه ما نیز این است كه مسیر الهی كه در فطرت انسان است، روشن نماییم و غبارهای موجود در مسیر را بركنار نموده تا مخاطب بتواند مسیر را ببیند. بهترین راه ایجاد زمینه فرهنگی است تا مردم بتوانند به آنچه كه به صلاحشان است، نزدیك شوند.

 

 پخش آیتم "صفحه نور" تلاوت روزانه رادیو قرآن یك صفحه از قرآن، بخش گزارشی و خبری برنامه به گزارشگری مریم مقدسی، پخش فرازهای ناب تلاوت فواصل برنامه از جمله بخش های این مجله صبحگاهی است.

کد خبر 1232452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha