کتابخانه‌های کانون های فرهنگی هنری مساجد دامغان بازدید شد

حجت الاسلام موسوی همزمان با هفته کتاب از کتابخانه‌هاي کانون هاي مساجد شهرستان دامغان بازديد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت الاسلام سید علی موسوی در حاشیه بازدید از کتابخانه های کانون مساجد شهرستان دامغان ضمن تاکید به توجه بیشتر به حوزه کتاب و کتابخوانی، گفت: بروز بودن کتابهای کتابخانه مورد توجه مدیران کانون و کتابدار کتابخانه ها باشد تا اهالی مسجد از کتابهای جدید استفاده کنند.

 

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه طرح پالایش کتاب در دستور کار ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد است اظهارداشت: کانون ها می توانند کتابهای قدیمی کانون را به ستاد استان تحویل تا پس از تامین کتاب جدید از ستاد استان تحویل گیرند.

 

وی برپایی نمایشگاه کتاب و اجرای طرح های مختلف کتابخوانی از جمله شنبه های کتاب را از مهمترین برنامه های کانون ها در این هفته برشمرد وگفت: کتابخانه مسجد توسط کتابداران خود از طریق فضای مجازی و کانال اطلاع رسانی کانون برای گروه‌های سنی کتاب‌هایی را معرفی کنند که بتوان آنها را تهیه و از آن استفاده بهینه کرد.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه ارتقای سطح علمی و فرهنگی اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان، آشنایی با مفاهیم و اصول اسلامی و ارتقای فرهنگ عمومی از اهدافی است که در پیگیری و توجه به امور کتابخانه‌های مساجد مورد نظر بوده است اضافه کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نهضت مطالعه مفید، رونق بخشیدن به کتابخانه های مساجد کشور، احیای نقش کتابخانه های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی و تقویت فعالیت‌های مردمی و خودجوش کتابداران از جمله این اهداف است.

 

در این سفر از کتابخانه  کانون های فرهنگی هنری «طاها»،«ولایت»،«باب الحوائج(ع)» و «موسی بن جعفر(ع)»بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بازدید بعمل آمد.

کد خبر 1232455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha