مهم‌ترین نقش مسجد، مرکزیت بخشیدن به عبادت مسلمانان است

ماموستا مرادی،گفت: مهم‌ترین نقش مسجد، مرکزیت بخشیدن به عبادت مسلمانان است، مسجد محیطی که انسان ناپاک نباید وارد آن شود و فضا و زمین آن باید از هر گونه پلیدی محفوظ باشد.

 ماموستا ملا عبدالرحمن مرادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ،با اشاره به اهمیت مسجد در اسلام ،گفت:در گذشته مساجد به عنوان پایگاه های فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی به شمار می رفتند و در واقع بستری برای مدیریت و توسعه دین بوده اند، در حال حاضر مساجد احیاء سنت های دین را دنبال می کنند اما باید یک نقش دیگر را نیز در دستور کار خود داشته باشند و آن انتقال و ارتقاء مفاهیم فرهنگی متناسب با شرایط روز است.

 

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به اینکه ،مسجد امنیت و آرامش را در جان و نهاد افراد جامعه تثبیت می­ کند،افزود: مسجد در مسیر دستیابی به هدف متعالی و رساندنِ امنیتِ مسلمانان به بالاترین درجات امنیت روانی، فردی و اجتماعی، از شیوه ­های مختلفی استفاده می­ کند؛ از جمله پر کردن اوقات فراغت جوانان و بزرگسالان، ریشه کن کردن ناهنجاری­ های اخلاقی و آثار آن، بازدارندگی از جرم و جنایت،  تربیت همسایگان صالح، ایجاد جامعه امن، و بالاخره، مسجد به همه مراجعات دینی و دنیایی مردم پاسخ می‌دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: اجتماع مسجد،سبب محبت و الفت دل ها و تحکيم پيوندها و روابط و آگاه شدن از حال يکديگر و تبادل افکار در مسائل ديني و دنيائي و همدردي در غم و شادي يکديگر است.

 

ماموستا مرادی ،تصریح کرد:  مسجد پایگاه و خواستگاه انتشار پیام وحدت بین شیعه و اهل سنت است و مسلمانان باید با در صحنه بودن و احداث و حضور در مسجد باعث ناامیدی و نقش بر آب کردن فتنه دشمنان علیه اسلام و مسلمین شوند.

 

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه،اظهار کرد: دشمنان برای از بین بردن مسجد و قبله اول مسلمانان نقشه‌های زیادی دارند، لذا یکی از نشانه‌های ایمان مسلمانان ساختن مسجد و تلاش و تکاپو برای آبادانی و زینت آن است گفت: آن چیزی که مسجد را پویا می‌کند توسعه فیزیکی و معنوی آن است.

 

وی تاکید کرد: مسجد صرفا جایگاه اقامه نماز یومیه و نماز جمعه و تزیین ظاهری نیست و مسجد را با حضور و پرورش انسان های با تقوا باید تزیین کنیم تا پرچم بزرگ اسلام را بر افراشته و پیام‌رسان رسالت پیامبر گرامی برای تمام دنیا باشیم و فرصت خیلی بزرگی است برای اینکه افراد با ایمان و خدا دوست با حضور و اهتمام بخشیدن به این مکان الهی ایمان و حب خود را به خداوند متعال و پیامبر اسلام نشان دهند.

 

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه،گفت:پیامبر گرامی اسلام در بدو ورود به شهر مدینه اقدام به تأسیس مسجد کردند و این نشان می‌دهد که مسجد رکن اصلی و اساسی در اسلام دارد و مسجد نبی جایگاهی شد برای پرورش صحابه و بزرگان برای دینی که عالم‌گیر شد و در صدر اسلام پایگاهی نظامی و اقتصادی بود و در ابتدای ظهور اسلام دادگاه و جای قضاوت بود و جایگاه اجرای احکام شرعی و قانون بود.

 

ماموستا مرادی در پایان افزود: در این مکان مقدس بود که پیامبر گرامی توانست شاگردانی را تربیت و پرورش دهد که هر کدام پرچم برافراشته‌ای برای افتخار اسلام شدند.

کد خبر 1232463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha