کتاب و کتاب خوانی، از مقوله های قابل توجه فرهنگی است

صفدری،گفت: کتاب و کتاب خوانی، از مقوله های قابل توجه فرهنگی است که ترویج آن در جامعه ضروری به نظر می رسد.

علی صفدری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان استان کرمانشاه ،با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی و اهمیت آن،گفت:  سهم کتاب در انتقال دانش ها گاهی به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است. پدید آوردن آثار علمی و فرهنگ مکتوب از توصیه های مهم اولیای دین است و به گسترش دانش کمک می کند و به عنوان یک میراث فرهنگی برای نسل های آینده ماندگار می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، افزود: تأثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن، انکارناپذیر است و نمی توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را، بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث و نظر قرار داد.

 

وی خاطر نشان کرد:پیرایش فرهنگ از زاویه های زیان آور و آرایش آن با پاکی و خلوص و گسترش آن در همه سطوح و برای تمام قشرهای جامعه، به تلاش و هم بستگی همگانی نیازمند است که کتاب می تواند در این عرصه و میدان، به خوبی به کار گرفته شود و کارایی خود را به نیکی ظاهر سازد.

 

صفدری، با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی «خاطرات سفیر» ویژه بانوان در استان کرمانشاه،تصریح کرد: این مسابقه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی  و به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار و از برگزیدگان آن همزمان با روز ولادت حضرت فاطمه(س) تقدیر می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، تاکیدکرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری خواندن این کتاب را به تمام بانوان سفارش کرده‌اند،لذا این کتاب در بردارنده خاطرات دانشجوی مسلمانی است که در فرانسه با چالش‌های مختلفی روبرو می‌شود که رعایت حجاب یکی از آن‌ها است.

 

وی با اشاره به هدف برگزاری این مسابقه ،گفت: یکی از اهداف برگزاری مسابقه از کتاب مذکور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و آموزه‌های اسلامی است.

 

صفدری ، افزود: بی شک گسترش کتابخوانی به عنوان ضرورتی اجتناب ناپذیر، تنها زمانی به فرهنگی عمومی تبدیل می شود که جامعه آن را نیازی پایان ناپذیر و وسیله ای برای رشد و پویایی شخصیت خود بداند و مطالعه، در کنار سایر کارهای روزانه، در زندگی مردم وارد شود و این گونه نباشد که کتاب، به افراد خاصی از جامعه اختصاص داشته باشد؛ بلکه همگان تکامل و پیشرفت را در انس با کتاب بدانند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی کرمانشاه در پایان با اشاره به اینکه کتاب در زندگی نقش فوق العاده ای میتواند داشته باشد،گفت: هیچ ذخیره و میراثی سودمندتر و با ارزش تر از کتاب نیست؛ چرا که کتاب، مایه آرامش روحی انسان است. کتاب همدمی است که اندوه را می زداید و مطالعه کننده را از تنهایی در می آورد و به او حکمت های جان پرور می آموزد.

 

کد خبر 1232479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha