تحقق ۱۰۹ درصدی پرداخت زکات در خوزستان/ سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شد

شیبه گفت: هدفگذاری دریافت زکات در سال ۱۴۰۰ در خوزستان بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان بود که با فرهنگ‌سازی که در این زمینه صورت گرفت ۶۰ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شد و ۱۰۹ درصد آن محقق شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، جمال شیبه امروز سه‌شنبه (۲۴ آبان) در جلسه شورای زکات خوزستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با اعلام تحقق برنامه‌های حوزه زکات اظهار کرد: پرداخت زکات در این استان در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۰۹ درصد محقق شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان افزود: هدفگذاری دریافت زکات در سال ۱۴۰۰ در این استان بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان بود که با فرهنگ‌سازی که در این زمینه صورت گرفت ۶۰ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شد.

 

وی اضافه کرد: کمیته امداد دبیرخانه شورای زکات است و هر آنچه تحت عنوان زکات پرداخت می‌شود در سامانه زکات استان ثبت خواهد شد و مبالغ دریافتی زکات به حساب کمیته امداد واریز نمی‌شود.

 

شیبه با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه برای نیازمندان و محرومان همان منطقه مصرف می‌شود تصریح کرد: ۲۰ درصد از مبلغ پرداختی زکات در کارهای عمرانی عام‌المنفعه و ۸۰ درصد در امور مربوط به رسیدگی به محرومان هزینه می‌شود.

 

وی به سرفصل‌های هزینه‌کرد زکات اشاره کرد و ادامه داد: زکات در مواردی همچون رفع مشکلات معیشتی کمک به ازدواج تهیه جهیزیه، درمان، تحصیل و آزادی زندانی‌ها، تعمیر و احداث مسکن و مسجد و ... مصرف می‌شود.

 

مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان عنوان کرد: با توجه به تاکید زیادی که بر ایجاد اشتغال در استان وجود دارد، از سال گذشته برنامه‌ریزی انجام گرفت تا بخشی از این اعتبار در حوزه اشتغال صرف شود.

 

وی با بیان اینکه از سال ۹۸ تاکنون سیر صعودی را در پرداخت زکات در این استان شاهد بودیم اذعان کرد: خوزستان در حوزه کشاورزی در کشور رتبه نخست را دارد و مردم و کشاورزان این استان با اعتماد و اعتقاد زکات پرداخت می‌کنند.

 

شیبه خاطر نشان کرد: جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان به همت دبیرخانه شورای زکات و مشارکت مراکز علمی و فرهنگی، با هدف جریان‌سازی فرهنگ خیر و احسان نیکوکاری آذرماه سال‌ جاری در استان برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه رسانه ملی در ترویج و فرهنگ‌سازی فریضه واجب الهی زکات نقش ویژه‌ای دارند یاد آور شد: همکاری حمایت و پوشش خبری صدا و سیما و استفاده از ظرفیت رسانه‌های خبری و مطبوعات باعث اطلاع‌رسانی بهتر و افزایش پرداخت زکات و خدمت‌رسانی بیشتر در استان می‌شود.

 

شورای زکات با عضویت نماینده ولی فقیه، کمیته امداد امام خمینی، جهاد کشاورزی، اقتصاد و دارایی، تعاون روستایی، کار و رفاه اجتماعی، صدا و سیما، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی و فرهنگ ارشاد تشکیل می‌شود.

 

کد خبر 1232484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha