نیاز ۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل ۲۰ پروژه عمرانی در خراسان جنوبی

حاجی گفت: ۲۰ پروژه عمرانی در حوزه اداره کل کتابخانه های خراسان جنوبی در سطح استان در حال احداث است که برای تکمیل نیاز به حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمود حاجی امروز سه‌شنبه (۲۴ آبان) در نشست اعضای انجمن کتابخانه های عمومی با استاندار اظهار کرد: ۸۴ باب کتابخانه در خراسان جنوبی وجود دارد که که ۱۲ باب مشارکتی و مابقی مربوط به نهاد کتابخانه‌های عمومی است و حدود ۶۰ هزار نفر عضو این کتابخانه ها هستند.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان‌ جنوبی ادامه داد: در ۲۸ روستاهای بالای دو هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت خراسان جنوبی کتابخانه داریم و به عنوان یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی به مردم خدمت ارائه می کنند.

 

وی با بیان اینکه سرانه اعضای کتابخانه های خراسان جنوبی با ۷.۸۱ نفر نسبت به کشور از وضعیت مناسب تری برخوردار است و رتبه دوم کشوری را در این زمینه داریم، تصریح کرد: یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار نسخه کتاب در مخازن کتابخانه‌های استان وجود دارد و سرانه زیربنای فضای کتابخانه های استان با ۲۳ هزار و ۷۸۹ مترمربع ۳.۹ درصد است که باید به نسبت جمعیت استان به هشت مترمربع برسد.

 

حاجی بیان کرد: در کتابخانه های استان چهار هزار و ۷۰ صندلی جهت مطالعه داریم و طی یکسال گذشته ۹۵ هزار جلد کتاب معادل چهار میلیارد تومان توسط شهروندان به کتابخانه‌های استان اهدا شده است.

 

به گفته وی در سطح استان ۲۸ انجمن کتابخانه های عمومی وجود دارد و در طی سال باید ۶ جلسه انجمن در هر شهرستانی برگزار شود.

 

حاجی با بیان اینکه امسال اعتبارات مصوب نهاد کتابخانه‌های عمومی استان ۱۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان است که نسبت به سال قبل هشت درصد افزایش دارد، گفت: از هفته کتاب سال گذشته تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ برنامه فرهنگی برگزار کرده ایم که کسب رتبه دوم کشوری در جشنواره کتابخوانی رضوی و از تبار قلم و تجلیل از نویسندگان از جمله این برنامه ها است.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۴۵۱ هزار کتاب در کتابخانه‌های استان به امانت داده شده است، خاطر نشان کرد: در کتابخانه‌های عمومی استان ۴۰ خدمت برای‌ اقشار مختلف مردم ارائه می‌شود و ادبیات، دین و کودک رتبه نخست کتاب‌های امانت گرفته شده کتابخانه‌های استان را به خود اختصاص داده است.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان‌ جنوبی گفت: ۲۰ پروژه عمرانی در حال احداث است که برای تکمیل نیاز به حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

 

حاجی با اشاره به اینکه مشکل زمین کتابخانه مرکزی بیرجند بعد از ۱۲ سال رفع شده است، از استاندار خراسان جنوبی درخواست کرد اختصاص اعتبار برای این کتابخانه در مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به استان پیش بینی شود.

 

 

 

کد خبر 1232487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha