ارسال بیش از یک هزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه کنگره شعر عاشورایی«قلم های تشنه»

مقدسی،گفت: فراخوان ارسال اثر به کنگره شعر عاشورایی«قلم های تشنه» قبل از ایام محرم در سطح ۲۹ استان کشور منتشر شده و یک هزار و ۴۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

میثم مقدسی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ،با اشاره به برگزاری کنگره شعر عاشورایی «قلم‌های تشنه»،گفت:برگزار کنگره فرصتی است تا بتوان گوشه ای از معارف اهل بیت را در قالب شعر و آیین های عاشورایی نشان داد.

 

دبیر کنگره شعر عاشورایی «قلم‌های تشنه»،افزود:هدف از برگزاری کنگره عاشورایی را «آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل امام حسین (ع)، ترویج فرهنگ و هنر اصیل اسلامی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی-عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدید آورندگان آثار فاخر فرهنگی، هنری و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعر آئینی و گسترش هرچه بیشتر آن، توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسمات مذهبی و رصد فرهنگی عاشورا در سطوح مختلف» است.

 

وی با اشاره به اینکه این مراسم با حضور شاعران مطرح و برگزیدگان این کنگره در کرمانشاه برگزار می‌شود،خاطر نشان کرد: کنگره با مشارکت نهاد‌ها و مراکز فرهنگی استان از جمله اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج هنرمندان، صداوسیما، کانون فرهنگی تبلیغی و کانون فرهنگی هیئت محبان شاهزاده علی‌اکبر(ع) برگزار شده است.

 

مقدسی تصریح کرد: با توجه به اینکه فراخوان ارسال اثر به کنگره قبل از ایام محرم در سطح ۲۹ استان کشور منتشر شده و یک هزار و ۴۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که پس از طی چند مرحله داوری، برگزیدگان در قالب‌های شعر کردی، شعر کلاسیک و آزاد تجلیل خواهند شد.

 

دبیر کنگره شعر عاشورایی «قلم‌های تشنه» در پایان گفت: آیین اختتامیه این کنگره روز جمعه، ۲۷ آبان در کرمانشاه برگزار  و ازچهار برگزیده این کنگره تجلیل می شود.

کد خبر 1232527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha