باید برای فرهنگ هزینه کنیم

محسن رضایی گفت: در این برهه از زمان، هزینه برای فرهنگ و اعتلای فرهنگ اسلامی باید در اولویت برنامه ریزی های اقتصادی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان آذربایجان غربی، محسن رضایی امروز(24آبان) در جلسه دیدار با امام جمعه شهرستان خوی که به همراه اعضای ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، گفت: کاش زمینه ای فراهم شود که بیشترین اعتبارات فرهنگی دستگاه ها برای تربیت نیرو های جوان ولایی و مسجد باشد.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی افزود: استان ما به دلیل شرایط امنیتی خاصی که دارد، نگاه امنیتی و فرهنگی متفاوتی را نیز طلب می کند و باید اعتبارات فرهنگی این استان بسیار متفاوت تر باشد.

 

وی با بیان اینکه تربیت نیرو های ولایی باید از مدارس آغاز شود، تصریح کرد: باید آموزش فرهنگ اسلامی و قرآنی و همچنین نهادینه کردن این آمزه ها از سال اول متوسطه آغاز شود و صد البته اولین آموز ها نیز باید از معلم ها باشد.

 

این مسئول اضافه کرد: اگر معلمی در سیستم آموزشی وجود داشته باشد که مخلص و انقلابی نباشد، آسیب جبران ناپذیری به فرهنگ جامعه وارد می آورد که صدها کار فرهنگی نمی تواند آن خسران را جبران کند.

 

رضایی خاطرنشان کرد: آموزش  و پرورش منبع عظیمی از مدیران لایق آینده است که باید از لحاظ فکری  و فرهنگی آموزش دیده و با بصیرت باشند تا برای فرداهای مدیریت خود به تمام صلاح های ایمان، بصیرت و علم محیا باشند.

 

در ادامه این دیدار، حجت الاسلام قاسم‌خانی،امام جمعه شهرستان خوی نیز گفت: کانون های مساجد شهرستان خوی ارتباط بسیار خوبی با جوانان دارد که نشان میدهد میتوان برای اجرای کارهای فاخر فرهنگی برایشان حساب جداگانه ای باز کرد.

 

وی ادامه داد: خوی به سبب پیشینه فرهنگی و مذهبی که دارد، دارای ظرفیت عظیم فرهنگی و مذهبی است و میتوان گفت خاک این شهرستان برای بذر فرهنگی بسیار حاصل خیز است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم کانون های مساجد با برنامه ریزی های درست و به موقع بتوانند کارهای فاخر فرهنگی و اسلامی بسیاری را به فعلیت برسانند.

 

امام جمعه خوی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر خوی در امنیت کامل بود، تصریح کرد: درباره موضوع کشف حجاب که در بسیاری از شهرستان ها دیده می شود، در خوی این اتفاق تقریبا وجود ندارد که نشان دهنده ظرفیت خوب این شهرستان برای اجرای کارهای فرهنگی است.

 

 

کد خبر 1232539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha