لزوم اعمال مشوق های دولتی برای خیرین کتابخانه‌ساز در خراسان جنوبی

کریم پور گفت: دولت برای خیرین کتابخانه ساز مشوق هایی را در حوزه سرمایه گذاری و ساخت قرار داده است اما متاسفانه در این استان کمتر به اعمال این مشوق ها توجه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، غلامحسین کریم پور امروز سه‌شنبه (۲۴ آبان) در نشست اعضای انجمن کتابخانه های عمومی با استاندار اظهار کرد: امروز در جامعه ما بیشتر نسل جوان و کودکانمان در شرایط خاص فضای مجازی قرار گرفتند و کمتر به حوزه کاب و کتابخوانی توجه دارند.

 

عضو انجمن کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه خیرین کتابخانه ساز یکی از زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه این امر تأمین زمین است، افزود: متاسفانه با چالش تأمین زمین مواجه هستیم که باید با دستور خاص دستگاه های متولی در امر واگذاری زمین به خیرین کمک کنند.

 

کریم پور بر بازسازی کتابخانه های سطح استان تأکید کرد و گفت: دولت برای خیرین مشوق هایی را در حوزه سرمایه گذاری و ساخت قرار داده که در بحث معافیت های مالیاتی است اما متاسفانه در این استان کمتر به اعمال این مشوق ها توجه می شود و باید دستوری در این زمینه به دستگاه های مرتبط برای همکاری بیشتر داده شود.

 

وی عنوان کرد: در امور ساخت کتابخانه کمتر تبلیغ شده است و باید با همکاری رسانه ها و صدا و سیما بیشتر در این زمینه فرهنگ سازی و بسترسازی شود.

 

علیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این جلسه با اشاره به اینکه کتابخانه بسیاری از مدارس استان فاقد کتاب های به روز و مورد نیاز دانش آموزان است، گفت: در سنوات گذشته بحث خرید کتاب متمرکز داشتیم اما از آنجایی که سیاست وزارت ارشاد بیشتر حمایت از ناشرین است گاهی پیش آمده که از یک عنوان کتاب ده ها جلد ارسال کردند که متناسب دانش آموزان نیست.

 

وی بیان کرد: آموزش و پرورش این آمادگی را دارد تا لیست کتاب های مورد نیاز مدارس را احصا کند و در اختیار اداره کل ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه های عمومی قرار دهیم تا در این زمینه اقدام کنند.

 

 

کد خبر 1232547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha