کانون‌های  مساجدنقش بسزایی در ترویج فرهنگ مطالعه دارند

حجت الاسلام کلات پور،گفت: همزمان با هفته کتاب برنامه‌های کتاب و کتابخوانی در مساجد با محوریت کانون‌های مساجد کرمانشاه برگزار وکانون‌ها نیز به عنوان نهادهای فرهنگی عمومی نقش بسزایی در ترویج فرهنگ مطالعه دارند.

حجت الاسلام افشین کلات پور ،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ،با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی ،گفت: یکی از اهداف حائز اهمیت برای کانون مساجد به عنوان یک کانون کاملا فرهنگی همکاری مستمر با کتابخانه های عمومی است و هدف هر دو فعالیت  فرهنگی و جذب کتابخوان و ترویج کتابخوانی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد کرمانشاه،افزود : کتابخانه های عمومی یک نهاد کاملا فرهنگی و با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای تمامی اقشار جامعه و تمام رده های سنی فعالیت می کندلذا باید مردم را به سمت کتاب و کتابخوانی هدایت کرد و در این راستا معرفی کتاب ها توسط کتابداران می توانند در جذب افراد موثر باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: بایداز ظرفیت کانون‌های مساجد روستایی به منظور ترویج فرهنگ مطالعه استفاده کرد و این مسئله نیازمند فراهم کردن بسترهای مناسب از قبیل تأسیس کتابخانه‌های محلی، روستایی و تبلیغ فرهنگ کتابخوانی و نیز استفاده از تمام ابزارهای مادی و معنوی و مجازی است همچنین نباید کتابخانه ها در مساجد در محل نامناسب قرار گیرد بلکه باید به عنوان یک محل برای جذب افراد باشد.

 

حجت الاسلام کلات پور،تصریح کرد: مساجد ظرفیت خوبی دارند و جای خوشحالی دارد کانون های فرهنگی در مساجد فعالیت های خوبی در راستای بهره مندی از این ظرفیت دارند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون مساجد استان کرمانشاه ،اظهار کرد: تفکر مهم ترین ویژگی است که انسان را از سایر موجودات متمایز می کند. همه این پیامبران برای دعوت انسان ها به تفکر  برگزیده شدند.  جای تاسف دارد که امروز مردم در مقایسه با سایر فعالیت ها کمتر به فکر اندیشه و تفکر هستند.

 

وی گفت: برنامه‌های اجرایی این هفته تجلیل از فعالین حوزه کتاب، بازدید از مساجد فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی، اجرای برنامه شنبه‌های کتاب، معرفی کتاب‌های برتر، اجرای کاروان کتاب در کانون‌های روستایی، اهدا کتاب به مساجد مناطق محروم برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

 

حجت الاسلام کلات پور ،افزود: طرح اهدای کتاب به بچه‌های مساجد استان نیز از برنامه‌های اجرایی این هفته با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی در بین نسل نوجوان و جوان است.

 

کد خبر 1232548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha