مصحف شریف قرآن به خلیفه الهی انسان اشاره دارد

عصمت مومنی قران کریم را معجزه پیامبر خواند و گفت: این کتاب به قدرت و توانمندی انسان در تفکر و انتخاب و بکارگیری اختیار تا جایی که خلیفه الهی را نشان می دهد، اشاره می کند.

به  گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان،  همزمان با هفتة کتاب  در روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار آئین رونمایی از نسخة نفیس و خطّی قرآن کریم  و تقدیر از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی پیش از ظهر امروز 24 آبان با حضور غلامعلی حداد عادل،  رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، علیرضا مختار پور رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و دکتر علی رواقی قران پژوه و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی و جمعی از مسئولان فرهنگی و  فعالان حوزه کتاب در مرکز همایش های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد .

 

 در این مراسم «عصمت مومنی »، معاون کتابخانه ملی ایران  با تبریک هفته کتاب و روز کتابدار  گفت: روز کتابدار که مقارن شده با رونمایی از نسخه خطی کتاب وحی الهی قرآن کریم را تبریک می گوییم. صحبتم را با معجزه پیامبران آغاز می کنم که هر یک از معجزات متناسب با ظهور آن پیامبر بوده برای اثبات نبوت که با تحدی و عدم معارضه همراه است.

 

معاون کتابخانه ملی ایران  با اشاره به معجزه قرآن از سوی پیامبر گفت: مشهورترین معجزات پیامبران از جمله زنده کردن مردگان، تبدیل عصا به اژدها، ید بیضا، زنده ماندن در آتش و قران کریم یا کتاب وحی الهی است. این کتاب به قدرت و توانمندی انسان در تفکر و انتخاب و بکارگیری اختیار تا جایی که خلیفه الهی را نشان می دهد، اشاره می کند، انسان می تواند جهان هایی را خلق کند و اگر هماهنگ و همراستا با جهان آفریده خداوند باشد، ماندگار و جاوید خواهد ماند و اگر ناهماهنگ با قوانین آفرینش باشد که در این کتاب خود خداوند معلم انسان است در واقع در چاله فجور و شکاف های هستی می غلطتد و به نیستی و نابودی می رسد.

 

وی ابراز امیدواری کرد:  امروز با رونمایی از این مصحف شریف که زینت بخش گنحینه ملی ایران خواهد بود برای درک و همچنین برای صلح و صفا و صمیمیت و انسان تر شدن انسان از این کتاب الهی مکم می گیریم.

 

کد خبر 1232560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha