ویژه برنامه های هفته کتاب در کانون حضرت رقیه(س) روستای طارم برگزار می شود/از اجرای طرح نذر کتاب تا برگزاری مسابقه کتابخوانی

کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه(س) روستای طارم شهرستان حاجی آباد به مناسبت هفته کتاب، برنامه های متنوع و جذابی را در راستای ترویج فرهنگ مطالعه تدارک دیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان هرمزگان، حسین روحی:

 

توانایی خواندن یکی از مهمترین مهارت‌های اساسی دنیای امروز می باشد و مطالعه برای داشتن ارتباط با جامعه امروز ضروری است و مطالعه و خواندن نیز فعالیت باارزشی است که موجب افزایش دانش و اطلاعات فرد و همچنین پیشرفت جامعه در زمینه‌های مختلف می‌شود.

 

سرانه مطالعه میانگین مدت زمان مطالعه یک نفر در یک شبانه‌روز است و در این حالت میزان مطالعه همه افراد یک جامعه با هم جمع و سپس نتیجه بر تعداد افراد آن جامعه و تعداد روزهای درنظر گرفته‌شده تقسیم می‌شود که متاسفانه سرانه مطالعه در کشور ما پایین است و در واقع تعداد افراد کمی اهل مطالعه هستند.

 

کانون های فرهنگی هنری و همچنین کتابخانه های مساجد برای ارتقاء سرانه مطالعه در طول سال برنامه های مختلفی را اجرا می کنند که شاخص ترین آن اجرای طرح شنبه های کتاب و برگزاری مسابقات کتابخوانی است.

 

روستای طارم در مسیر جاده حاجی آباد به سمت استان فارس دارای کانون فرهنگی هنری فعالی است که در طول سال برنامه های متنوعی در بخش های مختلف فرهنگی، هنری، تربیتی، آموزشی، مشاوره ای، ورزشی و ... را اجرا می کند که بخشی از آن مرتبط با ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

 

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی به سراغ کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه(س) روستای طارم رفتیم تا با مدیر کانون و مسئول واحد خواهران در رابطه با برنامه های این هفته کانون گفتگویی داشته باشیم که مشروح آن را با هم مرورخواهیم کرد.

 

فاطمه امامدادی، مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه(س) روستای طارم در این گفتگو ضمن تبریک هفته کتاب گفت: این کانون در طول سال و به ویژه مناسبت های مختلف برنامه های ویژه ای را تدارک می بیند که بیشتر در بخش خواهران و رده های سنی کودک و نوجوان و جوان اجرا می شود.

 

وی با بیان اینکه همه این فعالیت ها با مشارکت بسیج خواهران روستا انجام می شود، افزود: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی نیز در راستای تشویق و ترغیب کودکان، نوجوانان و جوانان به مطالعه برنامه های ویژه ای پیش بینی کرده ایم.

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه(س) روستای طارم به تشریح برنامه های این هفته پرداخت و عنوان کرد: اجرای طرح شنبه های با کتاب با محوریت معرفی کتاب هایی با موضوع نماز ویژه کودکان و نوجوانان و حجاب ویژه نوجوانان و جوانان شاخص ترین برنامه این هفته است.

 

وی ادامه داد: شنبه هفته جاری 20 نفر از دختران رده سنی 7 تا 10 سال در بخش معرفی کتاب با موضوع نماز و 15 نفر از دختران رده سنی 10 تا 14 سال در بخش معرفی کتاب با موضوع حجاب و عفاف شرکت کردند.

 

امامدادی اضافه کرد: اعلام فراخوان برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب « مساله حجاب » اثر شهید مطهری ویژه رده سنی جوانان یکی دیگر از برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه(س) روستای طارم است.

 

وی همچنین از اجرای طرح نذر کتاب در این کانون خبرداد و بیان کرد: اهالی روستا در قالب این طرح بیش از 100 جلد کتاب با موضوعات دینی و مذهبی و اجتماعی به کانون اهدا کردند و متاسفانه قفسه برای نگهداری مناسب کتاب ها نداریم.

 

زینب امامدادی، مسئول واحد خواهران کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه(س) نیز به اجرای طرح پیوند مدرسه و مسجد در این کانون اشاره کرد و گفت: همه دانش آموزان مدارس روستا از امکانات و برنامه های کانون فرهنگی هنری استفاده می کنند.

 

 

وی افزود: با هماهنگی های صورت گرفته روزهای شنبه و دوشنبه هر هفته نماز جماعت ظهر و عصر در مدرسه آیت الله شهید دستغیب روستای طارم اقامه می شود.

 

مسئول واحد خواهران کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه(س) از برگزاری نشست های بصیرتی با هدف تحقق جهاد تبیین به عنوان یکی دیگر از برنامه های شاخص کانون یاد و بیان کرد: این نشست ها در دو بخش مادران و نوجوانان و جوانان متناسب با موضوعات روز جامعه برگزار می شود.

 

وی تشکیل گروه سرود دختران ویژه رده سنی نوجوانان را از دیگر برنامه های کانون ذکر کرد و گفت: هم اکنون این گروه در حال تمرین سرودهای «رفیق شهیدم» و «سلام فرمانده» است که بزودی در سطح مدارس دخترانه روستای طارم و روستاهای همجوار اجرا خواهد کرد.

 

این فعال فرهنگی اجتماعی، راه اندازی سه صندوق کارگشایی با 332 نفر عضو با مشارکت بانک تجارت و بانک مهر ایران و همچنین صندوق قرض الحسنه با همکاری بسیج را بخش دیگری از اقدامات کانون برشمرد و عنوان کرد: صندوق کارگشایی دوبرابر موجودی اعضا تسهیلات با کارمزد نیم درصد پرداخت می کنند و در صورت ازدواج عضو 30 میلیون ریال و همچنین در صورت فوت عضو یا والدینشان 10 میلیون ریال از سوی صندوق حمایت خواهد شد.

 

 

وی اضافه کرد: صندوق قرض الحسنه نیز در بخش اشتغالزایی تا سقف 180 میلیون ریال و مرمت و بازسازی منزل تا سقف 150 میلیون ریال تسهیلات بدون کارمزد پرداخت می کند.

 

کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه(س) مسجد ولیعصر(عج) روستای طارم یکی از کانون های فعال شهرستان حاجی آباد در استان هرمزگان است.

 

گفتنی است؛ روستای طارم یکهزار نفر جمعیت دارد که شغل اکثر آنها کشاورزی و باغداری است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1232566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha