۹ کتابخانه شهری، سیار و روستایی در ورامین فعال هستند

کریمی گفت: ۹ کتابخانه شهری، سیار و روستایی در ورامین فعال هستند و بعد از مهار کرونا مراجعه به این کتابخانه ها چندین برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، پیش از ظهر امروز سه شنبه(۲۴ آبان) و همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی امام جمعه موقت ورامین با هماهنگی فرمانده بسیج ادارات از نهاد کتابخانه های عمومی ورامین بازدید کرد.

 

محمدرضا کریمی، مسئول نهاد کتابخانه های عمومی ورامین در این دیدار گفت: در طول یک سال گذشته دو واحد کتابخانه روستایی در علی آباد و عبدل آباد تاسیس کردیم که با توجه به کثرت جمعیت استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.

 


وی با توجه به پایان همه گیری کرونا و اشتیاق آحاد جامعه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی افزود: بعد از مهار کرونا مراجعات ما چندین برابر شده است و در حال حاضر در شهر ورامین و روستاها به تفکیک 6 کتابخانه شهری شش عدد به انضمام یک واحد سیار و 3 کتابخانه روستایی فعال هستند که در این راستا 15 نفر مشغول بکار هستند.

 


کریمی ادامه داد: ماهیانه شش هزار و پانصد تا هفت هزار اجاره کتاب صورت می گیرد و دو سالن مطالعه 130نفره ویژه آقایان و بانوان ما  از هفت و نیم صبح تا ۱۹و۳۰دقیقه بصورت یکسره آماده خدمت رسانی هستند.

 

 

مسئول نهاد کتابخانه های عمومی ورامین با ذکر این نکته که به ازای هر 20 هزار نفر باید یک باب کتابخانه تاسیس شود، گفت:کشور ایران از لحاظ تعداد کتابخانه در جهان‌ اسلام اول است و در خاور میانه رتبه چهارم را دارد.

 

 

وی در پایان از دهیاران و شوراهای روستایی خواست تا ایجاد کتابخانه را جدی و بگیرد و تصریح کرد:اگر کتابخانه ای در روستا تاسیس شود، یک نفر از داخل همان روستا به استخدام رسمی نهاد در می آیدم و کتاب هم توسط نهاد تامین می شود..
 

 

حجت الاسلام سید محسن محمودی، امام جمعه موقت ورامین در این بازدید با تقدیر از خدمات صورت گرفته به شهروندان توسط نهاد کتابخانه های عمومی گفت: کتاب در دوره ما مظلوم است و فضای مجازی نیز به گواه همگان سبب شده است تا مردم از کتاب و کتابخوانی غافل شوند.

 

وی از دولت و مسئولان خواست تا ترویج فرهنگ کتابخوانی را با کاهش هزینه های چاپ کتاب دنبال کنند تا این دوست واقعی انسان ها از غربت و انزوا بیرون آید.

کد خبر 1232571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha