مشارکت صد درصدی خیرین در ساخت مدارس خراسان جنوبی

قناعت گفت: با وجود مشکلات اقتصادی اما خیرین در ساخت مدارس خراسان جنوبی مشارکت صد درصدی دارند که باید دست آنها را بوسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت عصر امروز سه‌شنبه (۲۴ آبان) در آیین افتتاحیه جشنواره های استانی بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور که با حضور معاون وزیر و سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور در سالن قلم چی بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: توسعه علمی تضمین کننده رفاه، پیشرفت و سربلندی کشور است بنابراین در دو حوزه باید زیر ساخت ها را جدی گرفت یکی در حوزه زیرساخت سخت و دیگری در حوزه زیرساخت نرم.

 

استاندار خراسان جنوبی افزود: در حوزه زیرساخت سخت با مجاهدت نیروهای نظامی و امنیتی به نقطه تعالی رسیده ایم و امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران تضمین شده و به مرحله ثبات رسیده ایم و با جرأت ادعا می کنیم هیچ تهدید نظامی ما را تهدید نمی کند.

 

وی ادامه داد: در حوزه زیرساخت نرم آن چیزی که می تواند امنیت ما را بیشتر رقم بزند مدارس هستند چراکه دشمن تمام تلاش خود را روی دانشگاه ها و مدارس متمرکز کرده است.

 

قناعت با بیان اینکه نگاه ما به مدارس مهم و استراتژیک است، گفت: با وجود مشکلات اقتصادی اما خیرین در مدرسه سازی مشارکت صد درصدی دارند که باید دست آنها را بوسید.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه عنوان کرد: تولید پول بدون پشتوانه در گذشته باعث کاهش ارزش پول ملی شده که در تیرماه ۱۴۰۰ بعد از ۹ سال کاهش ارزش پول ملی متوقف شد.

 

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم به حوزه آموزش و پرورش توجه ویژه دارد، گفت: موضوع مدرسه سازی هم با جدیت در دستور کار دولت قرار دارد و مسئله تغییر کاربری ها و تراکم دادن به املاک مازاد آموزش و پرورش را با آغوش باز می پذیریم و پیگیری می کنیم.

 

قناعت در پایان تاکید کرد: در مدارس باید دانش آموز در طراز انقلاب اسلامی تربیت شوند.

 

گفتنی است در این مراسم انعقاد تفاهم‌نامه احداث ۵ باب آموزشگاه در سطح استان امضا شد که در این تفاهم‌نامه ها خیر نیک اندیش دکتر گنجی احداث ۲ باب مدرسه در بیرجند، منطقه ویژه اقتصادی هم احداث ۲ باب مدرسه در بیرجند و زیر کوه حاجی آباد و انجمن انبوه سازان هم احداث یک باب مدرسه را در بیرجند تقبل کردند.

 

همچنین در این آیین از تعدادی از خیرین مدرسه ساز در خراسان جنوبی تجلیل به عمل آمد.

 

 

کد خبر 1232626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha