۱۸۴ دستگاه اینترنت پرسرعت همراه در چهارمحال و بختیاری نصب شد

محمودی گفت: از نیمه دوم سال ۹۹ تاکنون ۱۸۴ مورد تجهیزات اینترنت پرسرعت همراه در استان نصب شده که ارزش ریالی هریک از این تجهیزات یک میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، هومان محمودی امروز (سه‌شنبه ۲۴ آبان) در نشست با خبرنگاران این استان که در سالن جلسات مخابرات برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر ضریب تلفن همراه اول در استان ۱۰۰ درصد و ضریب نفوذ تلفن ثابت ۲۶ درصد است.

 

مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در این استان بیش از سه هزار کیلومتر فیبرنوری اجرا شده است، گفت: ۱۳۰ کیلومتر از این شبکه در سال جاری انجام شده است.

 

محمودی تصریح کرد: طی سال جاری ۷۰ سایت ارتباطی همراه اول در استان راه‌اندازی شده است و اجرای ۴۰ سایت دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

 

به گفته مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری از ابتدای امسال تاکنون ۶ هزار شماره تلفن ثابت واگذار شده است و هفت هزار نفر نیز در استان تقاضای اینترنت همراه کرده‌اند.

 

محمودی افزود: مخابرات در روستاها ۷۵ سایت فعال دارد که مجهز به اینترنت پرسرعت نیست.

 

وی با بیان اینکه این شرکت در استان ماهانه ۸۳۰ میلیون تومان درآمد دارد، اظهار داشت: این در حالی است که هزینه نگهداری سایت‌های تلفن ثابت در استان بیش از یک میلیارد تومان هزینه در بردارد بطوریکه درآمدهای این شرکت جبران یک چهارم هزینه‌ها هم نمی‌شود.

 

محمودی همچنین مطالبات این شرکت از دستگاه‌های اجرایی استان را ۶ میلیارد تومان اعلام کرد.

 

مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعرفه‌های تلفن ثابت طی ۱۵ سال اخیر هیچ افزایش نداشته است، افزود: این موضوع با توجه به نبود تناسب بین درآمدها و هزینه‌های مخابرات، این شرکت را متضرر کرده بود از همین رو با تصویب و تایید سازمان تنظیم مقررات، شورای رقابت و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی این تعرفه از شهریور امسال افزایش پیدا کرد.

 

محمودی خاطرنشان کرد: بر اساس این دستورالعمل جدید، قبض ماهانه تلفن ثابت در شهر تهران ۲۰ هزار تومان، در مراکز استان‌ها ۱۵ هزار تومان و در سایر شهرها ۱۰ هزار تومان مصوب شده است که چنانچه مشترکان هیچ تماسی هم با تلفن ثابت خود نداشته باشند این مبلغ روی قبض آنها اعمال می‌شود از همین رو توصیه می‌شود مردم چنانچه تلفن ثابت دارند از آن استفاده کنند.

 

کد خبر 1232651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha