۴۸ درصد مراتع خراسان شمالی فقیر است

رئیس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: از وسعت یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۸۵۰ هکتار مراتع استان، ۴۸.۷ درصد مراتع استان فقیر است.

مهرداد فلاحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: از وسعت یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۸۵۰ هکتار مراتع استان، ۴۸.۷ درصد مراتع فقیر، ۴۳.۸ متوسط و وسعت مراتع خوب ما فقط  هفت و نیم درصد است و در واقع گستره مراتع فقیر خراسان شمالی بیش از مراتع غنی است.

 

رئیس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی عنوان کرد: از مجموع مراتع استان، ۱۰۶ هزار هکتار از مراتع  غنی، ۶۱۹ هزار هکتار متوسط و ۶۸۹ هزار هکتار نیز فقیر است و در عین حال ۴۳۴ هزار هکتار جنگل و ۱۸۳ هزار هکتار بیابان نیز داریم.

 

فلاحی تعداد واحد دامی مجاز در مراتع استان را ۹۷۶ هزار و ۴۰۷ واحد عنوان کرد و افزود: از مجموع کل مراتع خراسان شمالی،  ۱۰۶ هزار و ۱۹ هکتار مراتع متراکم و ۶۱۹ هزار و ۷۸۸ هزار هکتار نیمه متراکم است.

 

وی تصریح کرد:  تولید علوفه این استان سالانه ۲۴۰ هزار تُن است که از این میزان ۱۲۰ هزار تُن مجاز برای چرای دام بهره برداران است.

 

وی اضافه کرد: مساحت کل مراتع این استان یک میلیون و ۵۵۵ هزار و ۲۰۶ هکتار است که به صورت ۱۰۰ درصد ممیزی شده و براساس بررسی های صورت گرفته، ۲۶ هزار و ۱۹۳ خانوار دامدار از طریق مراتع خراسان شمالی ارتزاق می کنند.

 

 

 

کد خبر 1232652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha