جوانان و نوجوانان تا زمانی که در مسجد حضور دارد از توطئه دشمنان مصون می‌مانند

آیت الله علما، گفت: جوانان و نوجوانان تا زمانی که در مسجد حضور دارد از ترفند دشمنان مصون می‌ماند و سالم به زندگی ادامه می‌دهند واگر با رفتارهای نادرست دست‌اندرکاران مساجد، جوانان از این مکان الهی دور و از مسجد گریزان شدنداهداف دشمنان محقق می شود.

آیت الله مصطفی علما در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه تمامی تصمیم گیری های مهم از همان صدر اسلام در مسجد صورت می گرفت گفت: در زمان های گذشته اگر چه مساجد به شکل امروزی ساخته نمی شد و گاهی ممکن بود حتی مسقف نباشد، اما مأمنی بود برای کارهای فرهنگی که جوانان در آنجا جمع می شدند.



نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمانشاه، افزود: مسجد در فرهنگ اسلامی تنها محل عبادت و انجام مناسک دینی نبود، بلکه محل انجام امور مختلف اجتماعی مثل قضاوت، آموزش، سیاست و حل مشکلات مردم بود. در زمان رسول خدا مواقعی که نیاز به تجمع و اطلاع‌رسانی بود کسی بین مردم ندا می‌داد:«الصلاة جامعة» و با این ندا مردم در مسجد تجمع می کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: راه نجات امت و جامعه اسلامی تمسک جستن به قرآن، راه پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه طهارت(علیه‌السلام) و ولایت فقیه است و اهداف دشمنان، انحراف جوانان و نوجوانان از دین اسلام و هدایت آنان به سمت ابتذال است که زمینه جذب جوانان و نوجوانان به مساجد راهکار مهم برای خنثی کردن ترفند دشمنان محسوب می‌شود.

 

آیت الله علما تصریح کرد: مساجد را می توان به یک مرکزی برای برگزاری بسیاری از جشن ها و عزاداری ها تبدیل کرد و می توان حتی مراسمات عقد و عروسی ها را به مساجد بکشانیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، اظهار کرد: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری انجام فعالیت های فرهنگی است که در راستای همین هشدارهای رهبر می توانیم بهترین کارهای فرهنگی را در مساجد انجام دهیم و با تدبیر و مدیریت نقش اساسی در کنترل بسیاری از مشکلات را داشته باشیم و جامعه ای بهتر داشته باشیم‌.

 

وی گفت:  امروز روزی است که دشمن برای جوانان ما نقشه های شومی کشیده و با تهاجمات فرهنگی قصد براندازی اسلام و انقلاب را دارد و در مقابل آن ها باید ایستادگی کنیم و با کار فرهنگی نقشه های آنان را نقش برآب کنیم و یکی از وظایف مسجد همین کار فرهنگی است.

 

آیت الله علما اظهارکرد: یکی از برنامه‌های مهم دشمن، دور کردن جوانان و نوجوانان از مسجد است که باید فضایی فراهم شود تا زمینه جذب این قشر مهم جامعه به مسجد فراهم شود و مسجد را خانه خود بدانند و اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و دیگر امور در مسجد یک ضرورت است.

کد خبر 1232681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha