«صفر» سهم هواشناسی از اعتبارات مدیریت بحران خراسان جنوبی

خندان‌رو گفت: اعتبارات هواشناسی خراسان جنوبی برای مبحث پیشگیری از محل مدیریت بحران طی دو سال گذشته صفر بوده است.

علیرضا خندان‌رو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به خشکسالی های پی در پی استان خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی، یک استان سیل خیز است که نیازمند اعتبارات پیشگیرانه مدیریت بحران است.

 

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی افزود: اعتبارات مدیریت بحران برای بعد از حوادث و بازسازی حوادث ناشی از سیل و سایر حوادث طبیعی است و اعتبارات ناشی از خشکسالی و سیل استان هم به راهداری، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و سایر دستگاه های متولی اختصاص داده می‌شود و اعتبارات هواشناسی استان برای مبحث پیشگیری از محل مدیریت بحران طی دو سال گذشته صفر بوده است.

 

وی با بیان اینکه ماهیت کار هواشناسی پیشگیری از حوادث، قبل از بحران است، گفت: خراسان جنوبی استان سیل خیزی است و ما پروژه‌هایی را تعریف و برای مدیریت بحران ارسال کرده‌ایم که امسال در این خصوص برای پروژه «هشدار سیل» نیازمند پنج میلیارد تومان اعتبار هستیم.

 

وی تصریح کرد: پروژه هشدار سیل با همکاری وزارت نیرو در سطح کشور در حال انجام است.

 

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به سفر قریب الوقوع ریاست جمهوری به خراسان جنوبی، گفت: پروژه بهسازی و نوسازی ایستگاه‌های هواشناسی خراسان جنوبی تعریف و پیشنهاد شده است که برای اجرا نیازمند هفت میلیارد تومان است.

 

وی در پایان در خصوص وضعیت هواشناسی استان هم گفت: طی دو روز آینده شاهد بارش‌های نقطه‌ای و پراکنده در استان خواهیم بود که در برخی شهرستان ها شدت آن بیشتر خواهد بود.

 

 

 

 

کد خبر 1232747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha