استان کرمان در ایجاد بی رغبتی معتادین متجاهر به مصرف مواد مخدر ضعیف عمل کرده است

سردار زاهدیان گفت: افراد باید به لحاظ روحی روانی به سمتی هدایت شوند که خود رغبتی به مصرف مواد نداشته باشند نه اینکه به خاطر اقدامات سلبی ما باشد که استان کرمان در این باره ضعیف عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار مسعود زاهدیان، چهارشنبه(۲۵ آبان) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خصوص مقابله با عرضه مواد مخدر و جمع آوری معتادین متجاهر توضیحاتی داد.

معاون عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: استان کرمان، خط معبر کار ما است و فرماندهی انتظامی کرمان جزو پرکارترین عوامل مبارزه با مواد مخدر و جزو موفق ترین مجموعه ها در کشور است.

وی با اشاره به اینکه درباره مراکز معتادین متجاهر مشکلات متعددی وجود دارد زیرا افراد باید به لحاظ روحی روانی به سمتی هدایت شوند که خود رغبتی به مصرف مواد نداشته باشند نه اینکه به خاطر اقدامات سلبی ما باشد؛ اظهار کرد: در این بخش در استان کرمان ضعیف عمل شده و برخی از این مراکز حتی نمازخانه ندارند.

سردار زاهدیان ادامه داد: حضور روحانیت در میان این افراد برای بازسازی روحی آنان مهم است تا در چهارچوب های دینی قرار بگیرند و غالباً هوش بالایی دارند و خیلی خوب می شود روی آنها کار ذهنی و فکری انجام داد و برخی از این افراد بعد از درمان علاقه مند نیستند مرکز را ترک کنند و آنجا می مانند.

وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی برای این مراکز کامل نیست و ما سرانه نفر تعریف کردیم؛ تصریح کرد:  انجمن خیرین عرصه اعتیاد استان کرمان تشکیل شده و خیرین باید به این سمت هدایت شوند تا از ظرفیت آنان استفاده شود خصوصاً خانواده های این افراد که آسیب دیده هستند نیاز است تحت پوشش خیرین باشند.

سردار زاهدیان عدم رعایت اصول اولیه آموزشی را یکی دیگر از مشکلات کمپ های ترک اعتیاد دانست و گفت: خیرین در کمک به روند درمان و هم در پیشگیری می توانند کمک کند.

کد خبر 1232764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha