جنگ روایت ها با تکیه  دشمن با تولید و نشر روایت های جعلی

عبدالرزاق نژاد با تأکید بر اینکه دشمن با به راه انداختن جنگ روایت ها به دنبال سیاه نمایی و تخریب دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: جهاد تبیین برای بیان دستاوردهای ایران در حوزه علمی، اقتصادی، پزشکی و دفاعی زمینه القای حس غرور ملی را ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مجید عبدالرزاق نژاد امروز چهارشنبه (۲۵ آبان) در نشست تبیینی با بانوان خبرنگار که به همت بسیج رسانه استان برگزار شد، با اشاره به آیه ۷۹ سوره بقره و آیه ۸۳ سوره نساء در قرآن اظهار کرد: جریان تحریف واقعیت ها و نشر روایت های نادرست به حوادث اخیر کشور ختم نمی شود. از صدر اسلام بوده و به تحریف غدیر و شکل گیری جریان سقیفه، تحریف واقعیت های امام علی(ع) و شکل گیری خوارج، تحریف واقعیت های سپاه امام حسن(ع) و تحریف جایگاه امام حسین(ع) و شکل گیری واقعه عاشورا اقدام کردند.

 

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی بیرجند با بیان اینکه روایت توصیفی است که افراد، رسانه ها، سازمان ها و گروه های مختلف از زاویه دید خود نسبت به پدیده ها ارائه می کنند، افزود: دستور قرآن درباره روایت ها لزوم بیان سریع واقعیت ها، سوژه دست دشمن ندادن، با سوءظن اقدام به روایت سازی نکردن، روایت ها نباید باعث تحریک جریان های اجتماعی شوند، لزوم تحقیق جهت اعتبارسنجی روایت قبل از انتشار و عدم انتشار روایت هایی که باعث برهم زدن امنیت اجتماعی جامعه مسلمانان شده و ارجاع روایت به صاحبان حکم و اهل بصیرت جهت تبیین صحیح آن است.

 

وی با اشاره به تأکیدهای رهبر معظم انقلاب از سال های قبل مبنی بر مهندسی فرهنگی و هشدار نسبت به ولنگاری فرهنگی، ادامه داد: در اتفاقات اخیر کشور، قوانین بین المللی حاکم بر فضای مجازی نقض آشکار شد در حالی که توهین و دروغ و تهدید در اینترنت جرم محسوب شده و تا سقف ۵۰ میلیون یورو جریمه و هرگونه تهدید به صدمات جسمانی، تجاوز و آسیب مالی در فضای مجازی ۲ سال زندان دارد.

 

عبدالرزاق نژاد بیان کرد: جای سوال است آیا اغتشاشگران به قوانین بین المللی حاکم بر فضای مجازی آگاه نیستند!

 

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی بیرجند با اشاره به اینکه پوشش اجباری در همه دنیا بر اساس فرهنگ هر کشوری وجود دارد، افزود: در حالی که ایران از قرن ها پیش تمدن فرهنگی بالایی داشته است.

 

وی به تحریف واقعیت ها در حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: دشمن در وقایع اخیر از هوش مصنوعی و مهندسی داده توسط برنامه های فضای مجازی جهت انتشار حداکثری محتواهای جعلی(بمباران خبری) و اقناع سازی القایی روایت های جعلی استفاده می کند.

 

عبدالرزاق نژاد گفت: کانالیزه سازی احساسات مخاطبان ایرانی به طور خاص جوانان(نوع و جنسیت کشته سازی) و تولید و نشر خورده روایت‌ها بصری توسط رباتها و اکانت های فیک زرد و بهره گیری از ظرفیت سلبریتی ها از دیگر اقدامان برای تحریف واقعیت ها است.

 

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی بیرجند به جنگ روایت های دشمن با تولید و نشر انبوه روایت های جعلی و بهره گیری از شبکه های مختلف مجازی اشاره کرد و گفت: در ۴۲ روز بعد از فوت خانم مهسا امینی، پنج رسانه معاند در بستر فضای مجازی بیش از ۳۸ هزار محتوای جعلی و دروغ تولید کردند.

 

وی با اشاره به سیاه نمایی از وضعیت ایران و نشر گسترده اخبار منفی و ناکارآمد نشان دادن حاکمیت و از بین بردن مشروعیت جمهوری اسلامی توسط دشمن با راه اندازی جنگ شناختی، عنوان کرد: به عنوان مثال در حالی که آمار خودکشی در ایران بسیار کمتر از برخی کشورهای اروپایی است اما با سیاه نمایی وضعیت ایران را وخیم نشان می دهند.

 

عبدالرزاق نژاد به راهکارهای مبارزه با جنگ رسانه ی اخیر اشاره کرد و گفت: گسترش ظرفیت رسانه ی کشور، تنوع شبکه های اجتماعی، امکان کسب و کار در این شبکه ها، امکان ارتباط متنی، صوتی و تصویری مخاطبین و انتشار محتوا، ایجاد رسانه های متعدد غیررسمی همسو با نظام جهت نقش آفرینی در نشر ضد روایت ها، تدوین و نشر سریع اخبار وقایع، ایجاد ظرفیت ها و فرصت های گفتگو با جوانان و دگراندیشان و تدوین و نشر حداکثری دستاوردهای نظام و القای حس غرور ملی و خودباوری از جمله این راهکارها است.

 

وی با تأکید بر اینکه دشمن با به راه انداختن جنگ روایت ها به دنبال سیاه نمایی و تخریب افتخارات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: در شرایط پیش رو جهاد تبیین برای بیان دستارودهای ایران در حوزه علمی، اقتصادی، پزشکی و دفاعی زمینه القای حس غرور ملی را ایجاد می‌کند.

 

 

کد خبر 1232777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha