اشتغال حدود ۳ هزار نفر از مددجویان زندان‌های خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در ۶ ماهه اول سال‌ جاری برای تعداد ۲ هزار و ۹۷۵ نفر از مددجویان زندان‌های استان زمینه اشتغال در زندان فراهم شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، علی دهقانی امروز چهارشنبه (۲۵ آبان) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۶ ماهه اول سال‌ جاری برای تعداد ۲ هزار و ۹۷۵ نفر از مددجویان زندان‌های استان زمینه اشتغال در زندان فراهم شد. 

 

رئیس کل دادگستری خوزستان اضافه کرد: این مددجویان در سه بخش اشتغال کارگاهی، نشسته و اعزام به کار و در ۷۲ کارگاه تعریف شده‌ در زندان‌های استان اشتغال داشته‌اند.

 

وی افزود: تعداد زندانیان مشغول به کار در مدت مشابه سال گذشته سه هزار و ۵۱۸ نفر بود که علت کاهش آن در سال جاری، تغییر سیاست‌های سازمانی و پرداخت دستمزدهای واقعی طبق دستورالعمل تعیین شده از سوی وزارت کار است.

 

دهقانی تصریح کرد: در این مدت تعداد سه تفاهم‌نامه با اداره کل فنی و حرفه‌ای، جهادکشاورزی و صنایع دستی در بخش اشتغال و حرفه آموزی منعقد شده است.

 

وی ابراز کرد: اصلاح مددجویان در ندامتگاه‌ها، یکی از اهداف اصلی در دستگاه قضایی است و اشتغال به کار آنان می‌تواند یکی از این راهکار‌های موثر در این زمینه باشد.

 

رئیس دستگاه قضا در خوزستان یاد آور شد: مددجویان در این کارگاه‌ها با مهارت‌هایی آشنا می‌شوند که پیش از این تصور نمی‌کردند بتوانند از آن ها کسب روزی کنند.

 

کد خبر 1232797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha